خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری خرم‌آباد:

رانندگان مسافربری بین شهری خرم‌آباد دستکش و ماسک ندارند/ ممکن است ناقل کرونا بین شهرها باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۷۷۷

رانندگان مسافربری خرم‌آباد خواستار تخصیص امکانات بهداشتی ازجمله ماسک و دستکش شدند.

سرود قاسمی‌ (رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری خرم‌آباد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از نبود امکانات بهداشتی در محیط کار رانندگان اتوبوس‌های بین شهری خبر داد.

قاسمی تصریح کرد: رانندگان مسافربری خرم‌آباد هم در پایانه‌ها و هم در داخل اتوبوس در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. رانندگان نه ماسک ضدعفونی‌کننده در اختیار دارند و نه محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و دستکش. تنها امکانی که در اختیارشان قرار دارد، این است که چند روز یکبار شهرداری عملیات ضدعفونی داخل اتوبوس‌ها را انجام می‌دهد. اگرچه این اقدام خوبی است اما همچنان خطر ابتلا از رانندگان مسافربری دفع نمی‌شود.

به گفته رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری خرم‌آباد؛ طی این مدت رانندگان یاد گرفته‌اند که به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند. متاسفانه مشکلات معیشتی باعث شده تا رانندگان مجبور به حضور در محل کار شوند.

او ادامه داد: اما برخی از رانندگان کار را رها کرده و در خانه مانده‌اند. خیلی از رانندگان روی ماشین‌ها کار می‌کنند اما خودشان مالک خودرو نیستند. آنها اغلب شغل بی‌ثباتی دارند که در این روزها اگر قرض و بدهکاری سنگینی نداشته باشند، ترجیح داده‌اند در خانه بمانند.

وی با اشاره به کاهش ترددهای بین شهری با اتوبوس‌های مسافربری گفت: خوشبختانه دستِ‌کم کاهش ترددها به نفع رانندگان مسافربری بوده اما از سوی پیمانکاران و کارفرما تاکنون نه در خصوص کاهش تعداد سفرهای رانندگان و نه اقدامات دیگر، کاری انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافربری خرم‌آباد افزود: وقتی بلیت برای شهری رزور شده باشد، راننده مجبور است که در این مسیرها تردد کند. در عین‌حال تردد بین شهری عامل انتقال کرونا بین شهرها نیز خواهد بود که بیماری را در شهرهایی که هنوز شیوع بیماری کم است، بیشتر می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: با این‌حال رانندگان مسافربری بین شهری خواهان توقف سفرهای بین شهری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز