خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای از شیوع کرونا/ دستکش یکبار مصرف به اندازه کافی در اختیارمان قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۷۴

کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گویند: نگران ابتلا به کرونا هستیم.

جمعی از کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر تهران در تماس با خبرنگار ایلنا، بابت سلامتی خود ابراز نگرانی کردند.

این کارگران که تعداد زیادی از آنها حداقل‌بگیر هستند و حتی در مواردی بیمه هم ندارند، در ارتباط با بهداشت فردی خود نگرانی‌هایی دارند. آنها می‌گویند: ماسک و از آن مهمتر، دستکش یکبار مصرف به اندازه کافی در اختیارمان گذاشته نمی‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ، مشتریان اجناس داخل قفسه‌ها را به کرات لمس می‌کنند و در نتیجه ویروس به آسانی می‌تواند گسترش یابد؛ به همین دلیل کارفرمایان باید در اختیار ما دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به اندازه کافی قرار دهند.

این کارگران که اکثریت آنها از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند، می‌گویند: علاوه بر ضدعفونی کردن مرتب محیط کار و همه دستگاه‌ها و قفسه‌های اجناس، تامین وسایل بهداشت فردی کارگران نیز برعهده کارفرماست.

براساس ماده 85 قانون کار، تامین بهداشت کارگران و رعایت موازین بهداشتی که وزارت بهداشت و شوای عالی حفاظت فنی مقرر کرده، برعهده کارفرمایان همه واحدهای تولیدی است و تخطی از آن، جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز