خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تامین اجتماعی ارجاع می‌شوند/ بیماران تحت مراقبت‌های خاص قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۷۸

معاون برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی سازمان تامین اجتماعی تعیین و بیماران مشکوک به ویروس کرونا به منظور سنجش و ارزیابی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

«سیدمجید صادقی راد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین اقدامات دستگاه‌های همکار مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی، در مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هر یک از استانها با راه‌اندازی کمیته مبارزه با بیماری کرونا به صورت روزانه و هفتگی تشکیل جلسه می‌دهند و سیاست‌ها و استراتژی (هر منطقه) را تعریف می‌کنند.

وی افزود: شرایط هر یک از استان‌ها با هم متفاوت و بر این اساس سیاست‌ها و چارچوب تعریف‌شده برای هر استان نیز متفاوت است؛ به عبارت دیگر سیاست‌ها در این کمیته تعریف و به ستاد مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می‌شوند. اینگونه در رابطه با چگونگی عملکرد تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، افزود: برای نمونه، میزان عملکرد مراکز بهداشتی و درمانی سازمان تامین اجتماعی تعیین و بیماران مشکوک به ویروس کرونا به منظور سنجش و ارزیابی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

صادقی‌ راد با بیان اینکه با بیان اینکه در این مراکز  تعدادی تخت به منظور استفاده بیماران مشکوک به ویروس کرونا و مبتلایان در نظر گرفته شده است، گفت: در چنین شرایطی، بیماران تحت مراقبت‌های خاص قرار  می‌گیرند. 

وی افزود: اکنون مبتلایان در برخی استان‌ها نظیر قم، گیلان، مرکزی و تهران بیش از دیگر مناطق گزارش شده‌اند. بر این اساس برگزاری جلسات و تدوین سیاست‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت لحظه‌ای انجام می‌پذیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، افزود: نیازمندان به درمان نیز که با انجام تست‌های خاص مورد سنجش قرار می گیرند؛ براساس استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت معالجه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز