خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای خطاب به شهردار تهران مطرح شد؛

جمعی از کارگران خواستار بازنگری در طبقه‌بندی مشاغل هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۸۰۴

اخذ مجوز شهرداری تهران درجهت رفع تفاوت میزان پرداخت حقوق و مزایای مستمر شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی و بهبود معیشت آنان به نام کارکنان و به کام کارمندان و مدیران شده است.

به گزارش ایلنا، شوراهای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی نامه‌ای به حناچی، شهردار تهران خواستار بازنگری در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و رفع تبعیض در پرداخت‌ها شدند. 

در این نامه آمده است: احتراماً از آنجا که آموزه‌های دین مقدس اسلام و انقلاب اسلامی ایران مبیّن برابری و رفع تبعیض از جامعه و زدودن فقر از چهره طبقه محروم و کارگران که سهم بسزایی در به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند ایران اسلامی داشته‌اند؛ لذا موعد آن رسیده که این مهم با درایت و مداخله عالمانه جنابعالی در همسان‌سازی پرداخت‌های مستمر در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران مرتفع گردد.

در ادامه می‌خوانیم: خاطرنشان می‌دارد به استناد مقاوله‌نامه شماره 100 سازمان جهانی کار و مفاد قانون کار مصرح در مادتین ۶ و ۳۸ و ۴۰ و همچنین قانون الحاق ایران به ماده ۸ کنوانسیون بین‌المللی رفع هرگونه اشکال تبعیض نژادی مصوب سال ۷۲ مجلس محترم شورای اسلامی ایران و نیز قانون اخیر طی مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران در قانون ششم توسعه مصرح در ماده ۳۰ این برنامه که اشعار میدارد کارگران می‌بایست فارغ از نژاد و قومیت و رنگ و زبان در قبال کار هم ارزش مزد برابر دریافت دارند.

در نامه شوراهای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تاکید شد: درخواست نمایندگان کارگران  خدوم و زحمت کش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نسبت به برقراری حق جذب به استنادبند ت ماده 2 آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران وهمچنین ماده 6 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان و قانون برنامه ششم توسعه طی تصویب‌نامه شماره 151339/ت57442هـ مورخ 27/11/1398  هیات وزیران که در غالب ابلاغ فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها (رسمی، پیمانی و قرارداد موقت) و شهرداران (بخشنامه شماره 236369 مورخ 3/12/1398 توسط وزیر محترم کشور ابلاغ گردیده متاسفانه شهرداری تهران مکاتبه شوراهای اسلامی کار شرکت واحد در این خصوص را وقعی ننهاده است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: اعمال این بخشنامه با کمترین فوت وقت برای جمعیت ۳۸۰۰۰ نفری کارمندان و مدیران با داشتن دریافتی ماهانه ۲برابری نسبت به کارگران و عدم اجرای درخواست‌های کارگران (بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل پس از۱۴ سال) با جمعیت کمتر از یک سوم کارمندان به بهانه نبود بودجه، تبعیض آشکار در اجرای پرداخت‌های مستمر می‌باشد.

در ادامه نامه می‌خوانیم: کارگران شرکت واحد در جهت استیلای مطالبات قانونی وبه حق خود، یکصدا در کنار یکدیگر خواهند بود و عواقب  ایجاد نارضایتی وتبعیض بین کارکنان وعواقب مترتب بر آن مستقیماً بر عهده ی مدیران مستنکف ازقانون درشهرداری تهران خواهد بود. امید است با درایت و کرامت حضرتعالی شاهد برقراری عدالت و رفع تبعیض در پرداخت‌های حقوق و مزایا بین کارگران رسمی وثابت تابع قانون کار با  سایر عضویت استخدامی در شهرداری تهران با سایر شرکت‌ها وسازمان‌های متبوعه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز