خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

در ۱۱ماهه امسال ۶۶ شرکت تعاونی در خراسان جنوبی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۴۷۴

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تشکیل ۶۶ شرکت تعاونی در ۱۱ ماهه سال ۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اشرفی (سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی) در ۱۱ماهه سال ۹۸ تعداد ۶۶ شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در مجموع تعاونی های تشکیل شده از ابتدای سال، تعداد۲۸۵۱ نفر عضویت دارند که از این محل تعداد ۱۱۸۶ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سرمایه اولیه تعاونی های تشکیل شده در ۱۱ماهه سال بیش از ۲۷ میلیارد ۴۰۰میلیون ریال است.

وی اظهارکرد: شهرستان های بیرجند با فعالیت ۱۶۹ تعاونی و درمیان با فعالیت ۲۹ تعاونی، آمار بیشترین و کمترین تعداد تعاونی فعال را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

اشرفی ضمن تاکید بر اهتمام همه شهرستانها بر تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستانی گفت: شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستانها به منظور رشد و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها با مشارکت و عضویت نیم درصد از جمعیت و با هدایت منابع خرد و سرگردان در دست مردم به سوی تولید و اهداف اقتصادی در شهرستانها تشکیل می شود.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستانهای خوسف، نهبندان، قاین و زیرکوه شرکت تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده و در حال فعالیت است و همچنین شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان فردوس نیز در حال انجام مقدمات قانونی برای فعالیت است.

اشرفی گفت: استان خراسان جنوبی دارای ۸۹۶ شرکت تعاونی فعال با عضویت ۷۶۸ هزار و ۷۲۵ نفر عضو عادی است. مجموع سرمایه این تعاونی ها ۳۸۶ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال است. ایجاد ۹۱۸۱ فرصت اشتغالزایی در استان نتیجه فعالیت ۸۹۶ تعاونی در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز