خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران پیمانکاری عسلوویه و کنگان از شیوع کرونا/ اینجا همه چیز جمعی است حتی خوابگاه‌ها!

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۵۹

کارگران پارس جنوبی، خواستار برقراری امکانات پیشگیرانه در عسلویه و کنگان شدند و گفتند: عسلویه به عنوان کلونی کارگری، در معرض خطر است.

کارگران پیمانکاری پارس جنوبی که در عسلویه و کنگان مشغول به کار هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا از نگرانی‌های خود خبر دادند.

این کارگران می‌گوید: اینجا وضعت نگران‌کننده است؛ وسایل بهداشتی خیلی کم است؛ اما از قرار معلوم جلساتی گذاشته‌اند که پک‌های بهداشتی به پرسنل داده شود. اما احتمالاً این پک‌ها به همه‌ی کارگران داده نخواهد شد، برخی پیمانکاران سطح بالاتر، به کارگران  این تجهیزات را می‌دهند ولی پیمانکاران سطح پایین، احتمالا این پک‌ها را به کارگران خود نخواهند داد؛ چراکه امکانات احتمالاً محدود است.

کارگران عسلویه در ارتباط با احتمال مبتلا شدن کارگران عسلویه و کنگان به کرونا گفتند: شایعاتی وجود دارد که سه، چهار نفر از کارگران عسلویه در بیمارستان، بستری و قرنطینه شده‌اند.

از قرار معلوم، این شایعات تا این لحظه تکذیب شده است. مجید حسینی (مسئول روابط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر) ضمن تکذیب این شایعات گفت: تا حالا در استان بوشهر - چه پرسنل پالایشگاهی و چه مردم- کرونای مثبت دیده نشده و این حرف‌ها همگی شایعه است.

با این حال، کارگران پیمانکاری پارس جنوبی، از آنجایی که تمام کارها و پروژه‌ها، در پالایشگاه‌های عسلویه و کنگان  به صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود و کمپ‌های استراحت و اقامت نیز دسته‌جمعی است، اعلام می‌کنند که نگرانی‌ها جدی‌ست.

این کارگران تاکید کردند: باید در همه کارگاه‌ها مایعات ضدعفونی کننده و امکانات بهداشتی بگذارند؛ در خیلی از کارگاه‌ها، چنین امکانات و تجهیزاتی وجود ندارد؛ آن پک‌های گفته شده  نیز تا این لحظه، هنوز توزیع نشده و فقط در حد حرف است. امیدواریم مسئولان استانی و کشوری به ایمنی کارگران عسلویه، جدی‌تر ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز