خبرگزاری کار ایران

از مأموران برگزیده شرکت رجا تقدیر شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۶۰۲

مراسم تجلیل از ماموران برگزیده قطارهای شرکت رجا با حضور کارکنان، رئیس هیات مدیره، مدیرعامل و مدیران رجا در سالن اجتماعات وزارت کار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رجبی (مدیرعامل شرکت رجا) در مراسم تجلیل از ماموران برگزیده قطارهای شرکت رجا، با تبریک و تقدیر از مهمانداران و کارکنان شرکت حمل و نقل ریلی رجا، از تلاش برای پیشرفت روزافزون رجا تقدیر کرد و گفت: این مراسم به پاس زحمات کارکنانی برگزار می‌شود که شغل آنها به عنوان خدمتگزار دارای ویژگی‌ها و لطایف خاصی است.

او با بیان اینکه جمع حاضر به نمایندگی از سایر کارگران و ماموران قطارهای شرکت رجا حاضر شده‌اند و این امر قابل تقدیر است، افزود: در چنین مراسم های انتخاب ماموران منتخب بسیار سخت است، در عین حال مامورانی که در جلسه امروز حاضر نیستند، به این معنا نیست که آنها قابل تقدیر نیستند بلکه آنها نیز قابل تقدیر هستند و وظیفه مدیران رجاست که همه آنها را خوب ببینند و از آنها تقدیر به عمل آورند.

وی با اشاره به این مطلب که سال گذشته و جاری شاهد چند حادثه در مجموعه رجا بوده‌ایم، در ادامه افزود: تلخ‌ترین این حوادث؛ حادثه اخیر ریلی زاهدان بود که یکی از ماموران وظیفه‌شناس این مجموعه بنام «محمد جعفری تیرتاش» جان خود را از دست داد. در مراسم امروز به پاس همه زحمات ایشان از خانواده وی تقدیر به عمل می‌آید.

 او افزود: در مجموعه ریلی شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی هستیم. در حادثه زاهدان جدا از ماموران یکی از مسافران نیز دچار  نقص عضو شد. در این مورد باید بگویم مجموعه رجا تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت این مسافر انجام خواهد داد.

به گفته وی، صنعت ریلی صنعت گسترده‌ای است در عین حال وقوع چنین حوادثی غیرمعمول نیست اما آنچه مهم است، اینکه ما تمام تلاش خود را برای کاهش حوادث باید انجام دهیم.

او گفت: آقایان «امید زینعلی» و «جعفر رضازاده» دو نفر دیگر از ماموران ریلی رجا هستند که سال گذشته بر اثر سانحه ریلی دچار حادثه شغلی شده‌اند. آقای زینعلی بر اثر سقوط از واگن در ایستگاه یزد دچار نقص عضو از ناحیه پا شد. همچنین مامور دیگری در قزوین به نام آقای «آرش شیری‌زاده» حین مانور واگن دچار حادثه شد. با اسم بردن از این عزیزان قصد داریم از زحمات آنها تقدیر تشکر کنیم. در عین حال نیت بعدی ما کاهش حوادث ریلی در مجموعه رجا است.

مدیرعامل رجا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در حادثه  قطار زاهدان دو مامور دیگر به اسامی« نجف‌آبادی» و «اسحاقی» دچار مصدومیت شده بودند که از ایشان نیز تقدیر و تشکر می‌شود. این عزیزان بعد از حادثه دچار مشکلات جسمی و روحی شده بودند که تاکنون طول درمان دارند.

رجبی با اشاره به تلاش هیات مدیره رجا برای حفظ این مجموعه و رضایت‌مندی مسافران، گفت: بنیان و لازمه تجاری شدن رجا بر اساس مشتری مداری است.

او گفت: فعالیت مجموعه رجا به حدود ۲۲ سال رسد و هر روز به دنبال خدمات و توسعه ناوگان مجموعه رجا هستیم.

مدیرعامل رجا افزود: شش اصل طلایی مشتری‌مداری در مجموعه شرکت‌های خدمات‌رسان رجا باید رعایت شود که اولین آنها اصل «صمیمانه و دوستانه بودن رفتار» است که در مورد مسافران باید رعایت شود. اولین برخورد صمیمانه و دوستانه مسافران باید از آژانس‌های فروش بلیط انجام شود تا حین ورود مسافر به قطار و در نهایت پیاده شدن مسافر است.

او گفت: اصل بعد «زبان بدن» است. با زبان بدن‌مان پیام محبت و مهمان‌نوازی و استقبال را باید به مسافران منتقل کنیم. اصل سوم مشتری‌مداری «شنونده‌های خوبی باشیم» است. شنونده بودن خیلی مهم است که بسیاری از مسافران وقتی مطالبه حق می‌کنند مهماندران باید صبورانه به حرف‌های آنها گوش بدهند. اصل چهارم «صادق بودن» است به عنوان نمونه برخی قطارهای ما از امکانات خدمات‌رسانی کمتری برخوردارند که در این مورد باید صادقانه برای مسافران توضیح داده شود. در این مورد باید تمام تلاش خود را برای بهتر شدن مکانیزم‌های قطارهایمان به‌کار بگیریم.

رجبی در ادامه با اشاره به اصل  پنجم مشتری‌مداری یعنی «تعهد» گفت: عمل کردن به تعهدات یک تعهد اخلاقی است که همه ماموران قطارها و حتی کارکنان ستادی باید به آن عمل کنند. متهعد بودن مشتریان را مشعوف خواهد کرد. در این اصل حتی به تعهد آراستگی ظاهری مهمانداران نیز تاکید شده است.

او افزود: آخرین اصل مشتری‌مداری «خونسردی و صبوری» است. بعضا در تاخیر قطارها مسافران دچار کنش می‌شوند که در این مواقع با خونسردی می‌توانید اوضاع بحرانی را کنترل کنید.

مدیرعامل شرکت رجا در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه با ارائه خدمات بهتر می‌توانید درآمد بهتری داشته باشیم، که این درآمد موجب بهتر شدن معیشت کارکنان این مجموعه ریلی خواهد شد.

در این مراسم که با حضور خانواده‌های مأموران برگزیده و مشتریان وفادار رجا برگزار شده بود، از شماری از مأموران قطار در رده‌های مأمور فنی، مهماندار، سرمهماندار، رئیس قطار، ترنست ران و مأمور خدمات تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز