خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

وزیر کار در مذاکرات مزدی، نماینده اتاق بازرگانی نباشد/ آیا امروز عدد ریالی سبد معاش تعیین می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۹۹۰

حسین حبیبی با انتقاد از رویکردهای موجود به بحث دستمزد گفت: دستمزد عادلانه حق کارگران و بازنشستگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز راس ساعت ده صبح، جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار در معاونت روابط کار وزارت کار برگزار می‌شود و قرار است خروجی این جلسه، تعیین ریالی سبد معاش باشد.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در این رابطه می‌گوید: دستمزد عادلانه، دستمزدی که بتواند هزینه‌های یک خانواده متوسط را تامین کند، حق مسلم قانونی و شرعی کلیه کارگران شاغل و بازنشسته  است و امیدوارم در جلسه ستاد مزدِ امروز، عدد ریالی هزینه‌ها براساس آمارهای رسمی و نیازهای واقعی خانوار استخراج شود.

وی ادامه می‌دهد: اما در مورد اصلاح قانون کار آنچه که مشخص است می‌خواهند به نفع کارفرما اصلاحش کنند و نمایندگان کارفرمایان هم در این مورد تبلیغ می‌کنند؛ ظاهرا براساس رویکردهای سرمایه‌دارانه‌ی دولت و اتاق بازرگانی، قصد دارند به قانون کار حمله کنند اما زهی خیال باطل، مگر ما کارگران خواهیم گذاشت!

حبیبی اضافه می‌کند: قانون کار ایران، یکی از بهترین و کارآمدترین قوانین کار دنیاست، وزیر تعاون، کار و رفاه دولت تدبیر و امید نیز اگر  بخواهند با دیدگاه و منطق اتاق بازرگانی ایران و به عنوان نماینده سرمایه‌داران فکر کنند و با همین تفکر در جلسات مزدی حاضر شوند، مانند آن است که شیپور را از ته گشادش زده باشند! باید بدانند که  اول باید قانون اساسی را عوض کنند بعد قانون کار را، پس قادر به تغییر قانون کار نیستند.

وی در پایان تاکید می‌کند: امسال دستمزد باید عادلانه و مکفی تعیین شود. علاوه بر آن، انشاءالله دیوان عدالت اداری‌ با ابطال دادنامه ۱۷۹  قرارداد کارهای با ماهیت مستمر را دائم تلقی خواهد کرد و مشکلات امنیت شغلی هم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز