خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی رابطین خانه کارگر غرب تهران عنوان شد:

تعیین دستمزد زیرخط فقر غیرانسانی و شرم‌آور است/ از حساب سازمان تامین اجتماعی به حسابِ خیریه کاغذی چک کشیدند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۹۴۸

سهیلا جلودارزاده گفت: از حساب سازمان تامین اجتماعی به حساب یک خیریه چک کشیدند؛ اما این خیریه اصلا فعالیتی نداشت و صرفا برای فعالیت‌های اقتصادی ثبت شده بود که در واقع کاغذی بود. از اینها که دست نکشیدند، هیچ، در همین دوره 1 میلیون و 600 هزار میهمان ناخوانده به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کردند که همین حالا تبعات آن در افزایش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی رابطین خانه کارگر غرب تهران عصر روز گذشته (سه‌شنبه/29 آبان) با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

«محمدرضا بادامچی» نماینده تهران، ری و شمیرانات و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین اقدام‌های این کمیسیون را اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادران ایرانی و پدران مهاجران عنوان کرد و افزود: تا پیش از تهیه قانون در این زمینه، 11 تا 12 هزار خانوار با این شرایط وجود داشتند که فرزندان 8 هزار و 500 خانواده شناسنامه دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به بررسی طرح اجرای سه‌جانبه‌گرایی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: طبقه مقاوله‌نامه سازمان بین‌المللی کار، با موضوع «ضرورت رعایت سه‌جانبه‌گرایی»، نهادهای مرتبط با حمایت‌های رفاهی و اجتماعی از کارگران، باید به صورت سه‌جانبه یعنی با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت اداره شوند.

بادامچی افزود: در صورتی که طرح نام برده با همکاری دولت به قانون تبدیل شود، شاهد برابری سهم این سه گروه در ارکان سازمان تامین اجتماعی خواهیم بود؛ برای نمونه، در حال حاضر دولت 6 عضو، کارفرمایان 1 عضو و کارگران 2 دو عضو در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دارند.

وی افزود: به همین خاطر فضایی در سازمان ایجاد شد که شفافیت در آن قربانی شد، آقای ربیعی وزیر سابق کار در مجلس گفته بودند که ۴۵۰ هزار میلیارد تومان از سهم صندوق تامین اجتماعی خارج از دستور صندوق هزینه شده  است. 

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت چیره شدن حداقل دستمزد بر خط فقر، گفت: سال گذشته از سوی مجلس خط فقر بیشتر از 3 و نیم میلیون تومان اعلام شد که برای سال جاری در تهران به حدود 4 میلیون و 500 هزار تومان رسید. در این شرایط تعیین دستمزد زیر خط فقر غیرانسانی و شرم آور است.

«سهیلا جلودارزاده» دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به هزینه‌هایی که در دولت‌های نهم و دهم به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شد، گفت: در این دوران از حساب سازمان تامین اجتماعی به حساب یک خیریه چک کشیدند؛ اما این خیریه اصلا فعالیتی نداشت و صرفا برای فعالیت‌های اقتصادی ثبت شده بود که در واقع کاغذی بود. از اینها که دست نکشیدند، هیچ، در همین دوره 1 میلیون و 600 هزار میهمان ناخوانده به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه کردند که همین حالا تبعات آن در افزایش بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشاهده می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز