خبرگزاری کار ایران

بادامچی:

حداقل حقوق نباید کمتر از خط فقر باشد/ حق کارگران را چپاول کردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۸۷۶

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این خنده‌دار است که خط فقر چهار میلیون تومان باشد، آن‌وقت حقوق حداقلی را یک‌میلیون و 700 هزار تومان در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بادامچی در جمع اعضای خانه کارگر منطقه 16 تهران عنوان کرد: کارگران و بازنشستگان برای پیگیری حقوق خود باید در تمامی مجامع تصمیم‌گیری از مجلس شورای اسلامی گرفته تا شوراهای عالی کار و تامین اجتماعی نماینده داشته باشند.

او با تاکید بر بحث سه جانبه‌گرایی به تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با این تغییر تعداد نمایندگان کارگران کاهش یافت و نتیجه این شد که حق کارگران را چپاول کردند.

بادامچی همچنین به بحث تعیین دستمزد کارگران اشاره و عنوان کرد: سال گذشته که دستمزد حداقلی یک‌میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد و بعد از چانه‌زنی‌ها با اضافات حداقل حقوق به یک میلیون و 700 هزار تومان رسید، خط فقر بین 3.5 تا چهار میلیون تومان بود.

او ادامه داد: این خنده‌دار است که خط فقر چهار میلیون تومان باشد، آن‌وقت حقوق حداقلی را یک میلیون و 700 هزار تومان در نظر بگیرند. حقوق حداقلی یعنی اینکه فرد با دریافت آن زیر خط فقر نباشد و دستمزد تعیین شده از نظر منطقی و حقوقی مشکل داشت.

به گفته او نمایندگان کارگران در مجامع تصمیم‌گیری مختلف باید این مباحث را با دقت بررسی کنند و در راستای احقاق حقوق کارگران گام بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: احقاق حقوق کارگران محقق نمی‌شود مگر اینکه این قشر قدرت داشته باشند و قدرت‌گیری آنها منوط به فرستادن نمایندگان واقعی خود به مجلس و دیگر مجامع تصمیم گیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز