خبرگزاری کار ایران

اکبر شوکت مطرح کرد:

با راهنمایی‌های علیرضا محجوب ۵ انجمنِ سال ۸۶ به ۴۲۰ رسید/ تنها با ۳ نماینده، سه قانون مفید در مجلس تصویب شد/ کارگران پشتیبان نمایندگانی باشند که از آنها حمایت کردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۹۳

اکبر شوکت با بیان اینکه سه قانون مجلس توانسته وضعیت کارگران ساختمانی را بهبود بخشد، گفت: باید از نمایندگان واقعی کارگران در مجلس حمایت کنیم.

اکبر شوکت (رئیس هیات مدیره کانون عالی کارگران ساختمانی سراسر کشور) در ارتباط با شرکت کارگران ساختمانی در انتخابات مجلس و دغدغه‌های آنها به خبرنگار ایلنا گفت: تنها سه نفر از نمایندگان مجلس بودند که کنار کارگران ساختمانی تمام ‌قد ایستادند و  بیشترین کمک را به تسهیلِ بیمه کارگران ساختمانی کردند: محجوب، مصری و قاضی‌پور؛ زمانی که در سال ۸۶، اولین جلسه را در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی در خانه کارگر برگزار کردیم، در کل کشور فقط پنج انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور داشتیم.

وی ادامه داد: با کمک و راهنمایی این سه نماینده مجلس، به خصوص راهنمایی‌های ارزشمند آقای محجوب، آن پنج انجمنِ سال ۸۶، تبدیل به ۴۲۰ انجمن در سراسر کشور شده است؛ یعنی کارگر ساختمانی که زمانی ضعیف‌ترین صنف کارگری کشور بود، با کمک این نمایندگان مجلس، امروز صاحب بزرگترین‌ترین تشکل کارگری کشور، از حیث تعداد و پراکندگی شده است. یعنی امروز در ۹۵ شهرستان‌  کشور، کارگران ساختمانی دارای انجمن صنفی هستند و این پراکندگی و گستردگی را هیچ گروه دیگری از کارگران کشور ندارند.

شوکت با بیان اینکه امروز حدود یک میلیون کارگر، عضو این انجمن‌های صنفی هستند، افزود: ما کارگران ساختمانی با کمک همان سه نماینده، توانستیم سه قانون مفید از مجلس بگیریم؛ اول، قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی، دوم قانون رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی که سال ۹۰  با هدف رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی و کاستن از سوءاستفاده‌ها، در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که همین سامانه‌ی پالایش کارگران ساختمانی، مصوب کارگروه رفع موانع بیمه کارگران ساختمانی است و در نهایت، ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که آیین‌نامه‌ی اجرایی آن چند سالی است در وزارت کار  معطل مانده است و هنوز برای تصویب به هیات دولت نرفته است.

سه قانون مفید در مجلس

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ادامه می‌دهد: این سه قانون را با همت این سه نماینده از مجلس شورای اسلامی گرفتیم و اکنون ما کارگران ساختمانی بزرگترین تشکیلات کارگری کشور را داریم. علاوه بر بحث بیمه که هم‌اکنون ۹۰۰ هزار خانواده کارگران ساختمانی کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، دوره‌های حوادث کار را انجمن‌های صنفی ساختمان سراسر کشور با هدف کاستن از نرخ حوادث کار شروع کرده‌اند.

شوکت به عنوان عضو هیات موسس کانون عالی کارگران ساختمانی کشور تاکید می‌کند: وظیفه داریم از همه کارگران ساختمانی شهر تهران بخواهیم از علیرضا محجوب در انتخابات مجلس حمایت کنند چراکه اگر نمایندگان بیشتری مانند محجوب در مجلس داشته باشیم، کارگران این امید را خواهند داشت که مسائل مربوط به روابط کار و تامین اجتماعی بیشتر و بهتر پیگیری شود. فقدان و عدم حضور چنین نمایندگانی در مجلس، مطمئناً ضربات زیادی به کارگران وارد می‌کند. ما شاهد هستیم که هر ماه طرح‌های زیادی بر علیه جامعه‌ی کارگری و سازمان تامین اجتماعی در مجلس طرح می‌شود و افرادی که جلوی این طرح‌ها و طراحان آنها سینه سپر می‌‌کنند، قطعاً برای جامعه‌ی کارگری ارزشمند هستند.

وی ادامه می‌دهد: مشابه خواهشی که از کارگران تهرانی برای حمایت از محجوب داریم، از کارگران استان‌های دیگر برای حمایت از کاندیداهایی که از کارگران دفاع می‌کنند را داریم. ما کارگران باید از نمایندگانی که از ما همیشه حمایت کرده‌اند، پشتیبانی کنیم. ما به نوعی مدیون این نمایندگان هستیم هرچند این نمایندگان همیشه اعلام کرده‌اند که هرچه کرده‌اند، فقط وظیفه بوده است و دینی بر گردن کارگران ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز