خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

مقدمه افزایش حقوق اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است/ حقوق و عیدی بازنشستگان کشوری شب گذشته واریز شد/ نگرانی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از آزمون استخدامی/ در آستانه‌ی تعیینِ مزد ۹۹، صحبت از اخراج و تعدیل نکنید!

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۵۵

امروز بحث همسان‌سازی و همچنین مطالبات معلمان بار دیگر مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار اخباری درباره بازنشستگان و معلمان مهم‌ترین اخبار منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود. امروز همچنین مطالبی درباره دستمزد، چیدمان شورای عالی کار و فری‌لنسر‌ها منتشر شد.

 مقدمه افزایش حقوق اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است

علیرضا محجوب درباره طرح «برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی» گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. می‌توان گفت این طرح همان خصوصی‌سازی درمان است که ما مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم و شما نیز باید حمایت کنید.

 حقوق و عیدی بازنشستگان کشوری شب گذشته واریز شد

  روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که حقوق بهمن ماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری به همراه عیدی سال ۹۸ این عزیزان تا پایان شب گذشته (دوشنبه، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸) پرداخت می‌شود.

 نگرانی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از آزمون استخدامی

آموزش‌دهندگان نهضت سواداموزی می‌گویند: نگرانیم در آزمون استخدامی هفته بعد بازهم تعدادی از ما جا بمانیم.

 در آستانه‌ی تعیینِ مزد ۹۹، صحبت از اخراج و تعدیل نکنید!

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها با انتقاد از اظهارات دولتی‌ها می‌گوید: صحبت از اخراج و تعدیل در آستانه‌ی تعیین دستمزد، ترفندی‌ست که می‌خواهند با آن از قدرت چانه‌زنی کارگران بکاهند.

تورم سبد معاش را در افزایش حداقل مزد مطالبه می‌کنیم!

علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) بر لزوم اجرای دقیق ماده ۴۱ قانون کار تاکید می‌کند و می‌گوید تورم سبد معاش، مولفه‌ای است که باید حتماً در افزایش مزد در نظر گرفته شود و اصغر آهنی‌ها (نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار) معتقد است که دولت باید به وظایف اجتماعی خود عمل کرده و بخشی از هزینه‌های سبد خانوار را تقبل کند.

 لزوم تغییر در چیدمان اعضای شورای عالی کار و واقعی کردن محاسبات سبد معاش

با در نظر گرفتن سبد معاش حداقلیِ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی در اسفند ۹۷ و تورم بالای ۴۰ درصدی که از ابتدای امسال بر اقتصاد کشور حاکم شده و همچنین با عنایت به محاسبات غیررسمی و مستقل صورت گرفته روی هزینه‌های حداقلی زندگی، می‌توان استنتاج کرد که هر چقدر هم بخواهند تقلیل‌یافته و توافقی به موضوع سبد معیشت نگاه کنند، بازهم رقم آن از ۵.۵ یا ۶ میلیون تومان کمتر نخواهد بود.

 بی‌ثباتی شغلی "فری‌ لنسر" می‌سازد

روز به روز بر تعداد افرادی که به دور‌کاری و آزاد‌کاری علاقه دارند افزوده می‌شود. فری‌ لنسر‌ها در حال فتح بازار کار هستند، اما آیا قوانین برای حمایت از آنها در حال تغییر است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز