خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی اعضای خانه کارگر غرب تهران مطرح شد:

ضرر دلالان برای تولید، بیشتر از جنگ 8 ساله است/ بهترین وسیله برای متحد کردن افراد، تعاونی‌ است/ استخدام در خودروسازی‌ها تنها با پارتی بازی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۲۹

علیرضا محجوب گفت: قدم اصلی توانمند کردن کارگران است. ما می‌خواهیم کاری کنیم که ذهن آنها آماده یادگیری و یاد دادن شود؛ می‌خواهیم تحرک آنها را بیشتر کنیم تا قدم‌هایی محکم بردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردهمایی آموزش‌های کوتاه مدت، عصر روز گذشته (دوشنبه/28 بهمن) با حضور دبیرکل خانه کارگر در خانه کارگر غرب تهران برگزار شد.

«علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه انسان‌ها برای تامین معاش خود ناچار به یادگیری و حداکثرسازی مهارت‌های خود هستند، گفت: این مهارت‌ها در نهایت برای امرار معاش کاربرد خواهند داشت؛ در واقع هر انسان باید چیزی برای عرضه به طرف تقاضا داشته باشد؛ برخی علم تولید می‌کنند و برخی کالا و خدمات، مهم عرضه چیزی است که به سبب ارزشمند بودن آن خریدار داشته باشد.  

وی با بیان اینکه امروزه توسعه نرم‌افزارها و رشد کسب و کارهای خانگی و در کنار آن محور قرار گرفتن مهارت‌های فردی برای رشد جمعی، موجب شده‌اند که برای کسب درآمد، الزما نیاز به استخدام شدن در  کارگاه نداشته باشیم، گفت: بهترین وسیله برای متحد کردن تک تک افراد دارای مهارت، تعاونی‌ است؛ حال این تعاونی می‌تواند تولیدی، توزیعی و... باشد.

دبیرکل خانه کارگر، افزود: در این مسیر باید برای یادگیری علاقمند باشیم و تلاش کنیم که مهارت‌های خود را به دیگران منتقل کنیم. اگر مهارت‌آموزی و انتقال آن به درستی صورت گیرد، هیچگاه بنیان آموزش سست نمی‌شود؛ چراکه به یک نهاد زایشگر تبدیل می‌شود.

وی افزود: قدم اصلی اما توانمند کردن شما است. ما می‌خواهیم کاری کنیم که ذهن شما آماده یادگیری و یاد دادن شود؛ می‌خواهیم تحرک شما را بیشتر کنیم تا قدم‌هایی محکم بردارید. 

در ادامه‌ «اکبر قربانی» دبیر خانه کارگر غرب تهران اشاره به گسترش بیکاری در میان خانوارهای کارگری، گفت: متاسفانه شرکت‌های بزرگ، نظیر خودروسازی‌ها ظرفیت پذیرش افراد مستعد را ندارند. در این میان خودروسازی‌ها که با رانت دولت‌ها و حمایت موسسات و نهادهای اقتصادی و شبه اقتصادی سرپا مانده‌اند، تنها با پارتی بازی افرادی را استخدام می‌کنند و سیستم استخدامی خود را بر روی افراد ماهری که پارتی ندارند، بسته‌اند. باید گفت که در خودروسازی‌ها، مدیریت عقل‌گرا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صنایعی که تعطیل شدند ظرفیت بالایی برای استخدام افراد ماهر داشتند، گفت: پیوند خوردن اقتصاد با دلالی و وابسته شدن آن به سیستم‌های مافیایی، نطیر واردات، سبب شد تا شرکت‌های قدیمی یک به یک از روی صحنه کنار بروند، شرکت‌هایی که می‌توانستند اعضای خانوارهای کارگری و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند. بیشتر کارخانه‌ها را دلالان برهم زدند؛ ضرر آنها به مراتب بیشتر از جنگ 8 ساله بود. آنها تولید را به مخروبه تبدیل کردند.

قربانی افزود: شرافت ترامپ خیلی بیشتر از دلالان است؛ چراکه رئیس جمهوری آمریکا خباثت خود را پنهان نمی‌کند اما دلالان این کار را می‌کنند و از پشت چاقو بر کمر کارگران فرو می‌کنند. 

قربانی، افزود: زمانی که آقای روحانی بر سر کار آمدند، حرفی زدند که من یادم نمی‌رود. وی گفت: «کارخانه پارس الکتریک آشیانه کبوتران شده است.» متاسفانه از زمان بیان این جمله تاکنون، نه تنها آشیانه پرندگان از پارس الکتریک جمع نشده است، بلکه کارخانه‌های دیگری هم به محل زندگی پرندگان تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه البته پزشکان ثروتمند ایران هم راه دلالان را می‌روند و موجب تنفر مردم از خودشان شده‌اند، گفت: این افراد حتی به افرادی که برایشان کار می‌کنند هم رحم نمی‌کنند؛ چنانکه برای منشی‌های خود بیمه رد نمی‌کنند و حتی حداقل دستمزد را هم به آنها پرداخت نمی‌کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز