خبرگزاری کار ایران

سعید باقری در گفت‎وگو با ایلنا:

تولید در کشور مظلوم واقع شده/ کارگران مظلوم‌ترین قشر کشورند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۳۴۷

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی حاکم، کارگران باید متناسب با زحمتی که می‎کشند، زندگی شرافت‌مندانه‎ای داشته باشند گفت: براساس مقررات دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، درصورتی که این اتفاق صورت نمی‌گیرد و این با عدالت اجتماعی سازگار نیست.

سعید باقری وکیل دادگستری و حقوقدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وظایف نمایندگان در مجلس گفت: قانون‎گذاری، نظارت بر سه قوه، تحقیق و تفحص در آنها از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است. اشراف به قوانین کشور لازمه نماینده بودن است. من با توجه به تحصیلات و اشراف به مسائل حقوقی کشور اقدام به ورود به مجلس به‌عنوان کاندیدا کرده‎ام و هدفم از ورود به مجلس ارائه قوانینی است که بتواند گره‎گشای مشکلات و معضلات کشور باشد.

وی تصویب و ارائه قوانین متناقض را یکی از معضلات کشور بیان کرد و گفت: این مشکل به‌دلیل عدم آشنایی نمایندگان مجلس با قوانین کشور به وجود آمده و موجب ایجاد بحران‌های اجتماعی و اقتصادی شده است.

نامزد انتخاباتی مجلس، دخالت دولت در بخش‌های تولیدی را دلیل شکست شرکت‎های تولیدی بیان کرد و ادامه داد: در تمام دنیا از جمله بلوک‌شرق این مسئله با شکست مواجه شده، بنابراین شرکت‎های دولتی و نیمه‌دولتی باید به بخش‌خصوصی واگذار شوند تا دولت بتواند با تمرکز بر مسائل راهبردی به‌عنوان ناظر عمل کند. افزایش بهره‎وری، پویایی و کارآمدی شرکت‎ها از مزایای این اتفاق است.

باقری ادامه داد: به دلایل گفته شده افراد دارای ثروت ترجیح می‎دهند تا سرمایه‎ خود را وارد بخش تولید نکنند، درحالیکه سیاست دولت باید به شکلی تعیین شود که موجب ترغیب افراد برای سرمایه‎گذاری شود، زیرا این موضوع موجب ایجاد اشتغال، افزایش صادرات، کاهش واردات و وارد شدن مالیات زیاد به دولت خواهد شد. به‌عنوان حقوقدان در صورت ورود به مجلس تلاش خواهم کرد تا طرح و لوایحی را ارائه دهم که حامی تولید باشد.

وی عدم حمایت دولت از بخش‎های تولیدی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله موجب سوق دادن بسیاری از فعالیت‎ها به سمت کارهای زیرزمینی و غیر قانونی شده که به تبع آن عدم دسترسی به اطلاعات درست از این شرکت‎ها و درآمد میلیاردی آنها حاصل از این فعالیت‎ها می‎شود.

سعید باقری با بیان اینکه به‌عنوان یک حقوقدان و کسی که بیش از 20 سال در نهادهای تولیدی فعال است، گفت: متاسفانه تولید در کشور ما مظلوم واقع شده است. ادامه این روند در بلندمدت موجب بحران در کشور خواهد شود. در صورت ورود به مجلس سعی خواهم کرد از این تجربیات برای شکوفایی و حل مشکلات استفاده کنم.

وی ادامه داد: به‌عنوان فرزند یک کارگر، معتقدم کارگران مظلوم‌ترین قشر کشور هستند و اساسا انقلاب کردیم تا کوخ‌نشین‎ها به جایگاه و منزلت‌شان دست یابند درصورتی‌که امروزه عملا این اتفاق نمی‌افتد.

این نامزد انتخاباتی مجلس با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی حاکم، کارگران باید متناسب با زحمتی که می‎کشند، زندگی شرافتمندانه‎ای داشته باشند گفت: براساس مقررات دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، درصورتیکه این اتفاق نمی‎افتد و این با عدالت اجتماعی سازگار نیست. باید سازوکاری تعریف شود تا این مقررات اجرا شده و کارگران در زمان کار دغدغه‎ی مشکلات زندگی را نداشته باشد. من به‌عنوان یک حقوقدان، بعد از ورود به مجلس سعی خواهم کرد تا حداکثر عدالت در وضع قوانین رعایت شود تا کارگران هیچ نگرانی در معیشت خانواده نداشته باشند.

وی در پایان گفت: به‌عنوان کارگرزاده مشکلات کارگری را با تمام وجودم لمس کرده‌ام و سعی می‌کنم بعد از ورود به مجلس خادم شریف و پرتلاش برای این قشر شریف و تمام ملت سرافرازم باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز