خبرگزاری کار ایران

شیرکوند:

بوشهر بالاترین ضریب پتشیبانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۱۱

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر گفت: هم‌اکنون ضریب پشتیبانی بیمه در این استان ۱۲ ( از ۱۲ نفر حق بیمه اخذ و به یک نفر مستمری پرداخت می‌شود) و بهترین در کشور است.

به گزارش ایلنا، «عبدالله شیرکوند» در حاشیه برپایی دیدار مردمی در شعبه تامین اجتماعی گناوه افزود: ۸۰ درصد جمعیت استان بوشهر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و جزو بالاترین ضریب در کشور به شمار می‌آید زیرا عمده منابع تامین حقوق مستمری‌بگیران از محل حق بیمه ماهانه کارفرمایان و بیمه‌شدگان دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر هر ماه حدود  ۵۵ میلیاردتومان حقوق به مستمری‌بگیران شامل بازنشستگان، از کار افتاده و بازماندگان پرداخت می‌کند.

شیرکوند ادامه داد: در این استان یک میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که  از این مجموع ۳۳۵ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۲۹ هزار نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تامین اجتماعی در این استان کاهش مطالبات از کارفرمایان و کاهش مقرری بگیران بیکاری نسبت به سال گذشته است که این مهم نشانگر وضعیت خوب اشتغال در استان است.

وی افزود: دیدار مردمی در یکی از روزهای هفته از دیگر ویژگی‌های تامین اجتماعی استان بوشهر  است که به اتفاق کارشناسان به محل شعبه‌های شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنیم و از نزدیک مشکلات مردم بررسی و اگر قابل حل باشند در همان محل دستور داده خواهد شد و در سال جاری تاکنون ۲ نوبت این برنامه صورت گرفته است.

شیرکوند گفت: الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه شدگان به عنوان طرحی ملی از دیگر عملکرد بارز این سازمان در استان است که کمک شایانی در خدمت‌رسانی به بیمه شدگان می‌کند.

وی تقدیر از کارآفرینان نمونه در استان بوشهر را از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا امسال پنج نفر از کارفرمایانی که دارای شاخصه های لازم بودند تقدیر شدند.

شیرکوند اظهارداشت: نداشتن بدهی، نبود پرونده کارگر معترض و شاکی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال از شاخصه‌های بارز در انتخاب این کارفرمایان است که یکی از آنان مربوط به شهرستان گناوه است.

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر گفت: تلاش برای جذب پوشش بیمه‌ای بیشتر در استان بجد دنبال می‌شود .

وی تعامل و نشست ویژه با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری باهدف بررسی و مشکلات آنان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در استان بوشهر دانست و افزود: در این ارتباط بیش از پنج نشست با اتاق بازرگانی برگزار که در هر جلسه حدود ۸۰ تولید کننده حضور داشتند.

شیرکوند، راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی برای بیمه شدگان، حذف دفترچه در مراکز ملکی، بازسازی شعب تامین اجتماعی و برپایی میزخدمت را از دیگر عملکرد این مدیریت باهدف خدمات رسانی بهتر و تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: تسویه حساب بدهی های حوزه درمان مراکز دانشگاهی تا پایان مهرماه امسال از دیگر عملکرد بارز و برجسته است که با دستور و پیگیری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی محقق شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز