خبرگزاری کار ایران

یزدی‌زاده:

ذوب آهن به دلیل کمبود مواد اولیه، نمی‌تواند با تمام ظرفیت تولید کند/ مانند شرکت‌های دیگر یارانه انرژی دریافت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۶۰

مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت: این شرکت به دلیل کمبود مواد اولیه قادر نیست با تمام ظرفیت تولید داشته باشد.

به گزارش ایلنا، یزدی‌زاده در جریان بازدید رییس کل سازمان خصوصی‌سازی از شرکت ذوب آهن، گفت: سنگ آهنی که وارد ذوب آهن اصفهان میشود به صورت کامل تا آخر ماده آن مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ آهنی که در کارخانه به ریل تبدیل میشود، ذاتاً عناصری دارد که در فرایند تولید فولاد مضر شناخته شده است لذا از سرباره جدا می شود و آن در داخل شرکت به محصولات دیگر مانند بلوک،موزاییک و ... تبدیل می گردد.

وی افزود: در راستای کاهش هزینه‌ها ذوب آهن اصفهان به عنوان شرکتی که از شیوه روز دنیا (کوره بلند) برای تولید فولاد استفاده می‌کند، پروژه PCI را نیز راه‌اندازی نمود تا مصرف کک را از این طریق به میزان 150 کیلوگرم کاهش دهد.

یزدی زاده گفت: ذوب آهن اصفهان شرکتی است که از یارانه انرژی مانند سایر صنایع برخوردار نیست و گازی که به این شرکت داده میشود با تعرفه صنعتی است و نه نیروگاهی اما با این وجود و چالش‌های دیگر توانسته سبد متنوع ریل و محصولات مختلف را تولید نماید. هم اکنون محصولات مختلف این شرکت به کشورهای گوناگون دنیا صادر می شود.

 وی افزود: این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از ماده ۱۴۱ خارج شد و هم اکنون از شرایط بهتری برخوردار است اما به دلیل کمبود مواد اولیه قادر نیست با تمام ظرفیت تولید داشته باشد.

شرکت ذوب آهن اصفهان از جمله شرکت‌هایی است که در سالهای گذشته در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز