خبرگزاری کار ایران

پورطالبیان:

هر تشکیلاتی نیاز به قدرت چانه‌زنی دارد/ به کسانی رأی بدهید که به فکر کارگران باشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۸۶۵

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر گفت: هر تشکیلاتی نیاز به قدرت چانه‌زنی دارد تا بتواند مطالبات جامعه هدف را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن پورطالبیان در جمع اعضای خانه کارگر اسلامشهر با اشاره به دستاوردهای تشکیلاتی خانه کارگر اظهار داشت: ساخت 26 دانشگاه برای کارگران و 100 شعبه خانه کارگر در سراسر کشور، از دستاوردهای مهم این تشکیلات کارگری به حساب می‌آید. اعتقاد درونی به خدمت است که امروز خانه کارگر را به اینجا رسانده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر ادامه داد: معضلات و مشکلات جامعه کارگری انکارناپذیر است. مسئولان نیز مشکلات مردم را لمس می‌کنند. درحالیکه تولید روی دوش کارگر ایرانی قرار دارد اما متاسفانه قدرت تصمیم‌گیری کارگران برای امورات کشور کم است.

پورطالبیان با اشاره به اینکه خانه کارگر تصمیم گرفت قدرت چانه‌زنی کارگران را افزایش دهد، تصریح کرد: از این رو حضور نمایندگان کارگری در مجلس شورای اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های خانه کارگر تا فوق دیپلم رایگان است. در پی اقدام ما برای کاهش هزینه‌های تحصیل خانوار خیلی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و پولی به ما انتقاد کرده‌اند.

وی با اشاره به دوران اقتصاد جنگ در کشور گفت: در گذشته نیز خانه کارگر نقش مهمی داشته است. در دوران جنگ کوپن‌ها بسیار به جامعه خدمت‌رسانی کرد که حاصل چانه‌زنی نمایندگان کارگری بود.

دبیراجرایی خانه کارگر اسلامشهر با اشاره به اینکه علیرضا محجوب حقوق نمایندگی‌اش را به صندوق حمایت از بیکاران می‌بخشد، تصریح کرد: وی زندگی‌اش را از راه حقوق بازنشستگی تامین می‌کند، چراکه در گذشته کارگر بوده است. هر تشکیلاتی نیاز به قدرت چانه‌زنی دارد تا بتواند مطالباتش را پیگیری کند. برخی قدرت چانه‌زنی را برای لابی می‌خواهند اما آقای محجوب برای کارگران کار می‌کند. از این رو نقش در سیستم حقوقی، اجرایی و تقنینی کشور اهمیت می‌یابد. این است که در انتخابات به کسی رأی بدهید که به فکر کارگران باشند.

پورطالبیان با اشاره ضد فساد بودن علیرضا محجوب بیان کرد: در یک دوره‌ای تعاونی‌های مصرف دچار فسادها و مشکلاتی شده بودند. آن زمان اتحادیه امکان به اسم علیرضا محجوب بود اما اصلا نتوانستند کوچکترین فسادی در آن پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز