خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعداز عید موکول نشود/ تنگناهای روزمره‌ی بازنشستگان/ واریز ۲۰۵ هزار تومان سود علی‌الحساب سهام عدالت/ پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی آغاز شد/ فقط ۱۱درصد از کل تعاونی‌ها به زنان اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۹۹

مباحث مختلف در مورد بازنشستگان از جمله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امروز بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز مطالبی درباره بازنشستگان، سهام عدالت و عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی منتشر شد. در این روز گزارشی درباره تعاونی‌های زنان، اظهار نظری درباره دستمزد کارگران، میزگردی درباره مسائل کارگری و خبری درباره کارگران ساختمانی هم انتشار یافت.

 امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعداز عید موکول نشود

 دبیرکل خانه کارگر حداقل رقم مورد نیاز برای همسان‌سازی را ۱۷ هزار میلیارد دانست و گفت: ما امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعداز عید موکول نشود.

 تنگناهای روزمره‌ی بازنشستگان

جمعی از بازنشستگان سازمان صداوسیما طی نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسکری از مشکلات موجود انتقاد کردند و خواستار بهبود اوضاع شدند.

 واریز ۲۰۵ هزار تومان سود علی‌الحساب سهام عدالت

از سوم اسفندماه به ازای هر سهم یک میلیون تومانی عدالت به صورت علی‌الحساب ۲۰۵هزار تومان واریز می‌شود.

 پرداخت عیدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی آغاز شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: پرداخت عیدی مستمری‌بگیران در سازمان تامین اجتماعی از هفته گذشته آغاز شده است.

 فقط ۱۱درصد از کل تعاونی‌ها به زنان اختصاص دارد

رئیس اتاق تعاون گفت: هم‌اکنون از قریب به ۹۳۵۰۰ تعاونی فعال، حدود ۱۰ هزار تعاونی معادل ۱۱ درصد از کل تعاونی‌ها به بانوان اختصاص دارد و بالغ بر ۳۲ درصد از اعضای تعاونی‌های فعال کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

 دلیل پایین بودن دستمزد، کارفرما بودن دولت است

یک نماینده مجلس گفت: کارگر وقتی کار خود را از دست می‌دهد احساس می‌کند که همه‌چیز در حال از دست رفتن است و سرمایه ملی را کسی گرفته و بلد نیست خوب مدیریت کند یا اینکه می‌خواهد سوءاستفاده کند درنتیجه اعتراض می‌کند اما متاسفانه همیشه دادستان محترم طرف آن سمت را می‌گیرد چون فکر می‌کند اغتشاش شده، مساله امنیتی می‌شود و کارگر محکوم می‌شود.

 درخواست تشکل‌های کارگری از قوه قضاییه برای ابطال دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت

تشکل‌های عالی کارگری متفق‌القولند که دادنامه‌ی ۱۷۹ دیوان عدالت، تیر خلاصی بر پیکره بیجان قانون کار بوده و همه حقوق شغلی و اجتماعی کارگران را از آنها سلب کرده است و به همین دلیل است که این دادنامه باید ابطال شود.

 از دستمزدهای زیر خط فقر خسته‌ایم

در سمینار مشترک انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان با حضور مدیرکل اداره کار استان، مهم‌ترین مطالبات کارگران مطرح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز