خبرگزاری کار ایران

گزارش CNBC درباره وضعیت درآمدی کارگران آمریکایی؛

یک نفر از هر سه آمریکایی قبل از موعد پرداخت حقوق بی‌پول می‌‌شود/ هزینه‌های پزشکی آمریکایی‌ها سال قبل ۴.۹ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۶۲۱

از هر سه نفر آمریکایی یک نفر قبل از رسیدن به پایان ماه دچار کمبود بودجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرگزاری CNBC اخیراً گزارشی از وضعیت درآمدی کارگران آمریکایی تهیه کرده است که بر اساس این گزارش؛ تقریباً یک نفر از هر سه آمریکایی پیش از رسیدن به موعد پرداخت حقوق بی‌پول می‌شوند؛ حتی آن دسته از آمریکایی‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار سالانه دریافتی دارند.

کاهش استفاده از خدمات پزشکی، خرید لباس دست دوم و لوازم خانگی و کاهش خرید از فروشگاه‌های مواد غذایی، تنها بخشی از مسائلی است که آمریکایی‌ها در هنگام بی‌پولی با آن مواجه هستند.

مطابق نظرسنجی انجام شده روی بیش از ۲۷۰۰ بزرگسال آمریکایی که در شرکت‌هایی با بیش از ۵۰۰ کارمند کار می‌کردند، بیش از یک سوم آمریکایی‌ها (نزدیک به ۳۲ درصد)، قبل از موعد پرداخت حقوق دچار بی‌پولی می‌شود.

برخلاف تصور عموم، این فقط مشکلی نیست که آمریکایی‌های با درآمد پایین با آن مواجه باشند. به گفته دن مکلین، مدیرعامل شرکت امور مالی حقوق و دستمزد ایالات متحده و بنیانگذار شرکت SoFi، حدود ۳۱ درصد از پاسخ‌دهندگانی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال دریافت می‌کردند، نیز دچار کمبود بودجه در پایان هر ماه می‌شوند.

این مسئله بیشتر مربوط به هزینه‌های مسکن، آموزش، غذا و مسکن در آمریکا است که موجب فشار به خانواده‌های آمریکایی می‌شود. براساس شاخص قیمت‌ها دفتر آمار در آمریکا، طی سال گذشته هزینه‌های اصلی زندگی آمریکایی‌ها ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

BLS(basic life support) اعلام کرده است که هزینه مراقبت‌های پزشکی برای آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۹ درصد افزایش یافته است که بعد از سال ۲۰۰۷ بیشترین افزایش را نشان می‌دهد. همچنین هزینه‌های مسکن در سال گذشته ۳۰۲ درصد رشد داشته است. این درحالی است که هزینه‌های آموزش آمریکایی‌ها ۲.۱ درصد و هزینه‌های مواد غذایی حدود ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش هزینه‌های زندگی آمریکایی‌ها درحالی است که دستمزدها عملاً متوقف شده است. براساس شاخص PayScale، دستمزدهای واقعی کارگران آمریکا سال گذشته به طور مؤثر متوقف شده و تنها ۰.۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. طبق همین شاخص، به طور واقعی دستمزدهای متوسط در آمریکا از سال ۲۰۰۶ به علت تورم نزدیک به ۹ درصد کاهش را تجربه کرده است.

به گزارش CNBC، امروزه استرس مالی در آمریکا مسئله‌ای شایع است که بیش از ۴۲ درصد آمریکایی‌های شاغل آن را تجربه می‌کنند. این مقدار به عقیده مکلین، بسیار نگران‌کننده است.

او می‌گوید: یک نظرسنجی از بازنشستگان نشان می‌دهد که افرادی که نگرانی مالی دارند، ۶ برابر بیشتر از اضطراب رنج می‌برند و هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز