خبرگزاری کار ایران

در نشست انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان مطرح شد؛

از دستمزدهای زیر خط فقر خسته‌ایم/ کمبود خدمات درمانی در مراکز تامین اجتماعی و بحران مهاجرت کارگران باید حل شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۷۳

در سمینار مشترک انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان با حضور مدیرکل اداره کار استان، مهم‌ترین مطالبات کارگران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین سمینار هم‌اندیشی انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان کردستان در شهرستان مریوان برگزار شد. در این جلسه، مطالبات اصلی کارگران ساختمانی به شرح زیر مطرح شد:

رسیدگی به عدم واریز سبد معیشت و بسته حمایتی به حساب کارگران ساختمانی

جلوگیری از دخالت اداره کار در تشکل‌های کارگری

عدم افزایش بیمه کارگران ساختمانی در سال آینده

یکسان‌سازی قیمت‌های صنعت ساختمان به صورت استانی

بیان شرایط سخت کارگران ساختمانی در خصوص خروج از مرز و کار در کردستان عراق

اعتراض انجمن‌های ساختمانی در خصوص سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی

بحث تعیین دستمزد سال ۹۹ کارگران

کمبود خدمات پزشکی، و نبود دکتر متخصص و دارو در درمانگاه‌های تامین اجتماعی استان

به رسمیت شناختن یک قرارداد کار به صورت استانی برای استادکاران ساختمانی

پیگیری بحث سخت و زیان‌آور کارگران ساختمانی

بیمه بیکاری برای کارگران ساختمانی

به گفته‌ی میکائیل صدیقی (رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان) در این نشست، موضوع تعیین دستمزدها در سطح استان و یکسان‌سازی دستمزدها مطرح شد و اینکه کارگران ساختمانی، دستمزدهای «فقط زنده ماندن» را نمی‌خواهند.

وی ادامه داد: سخت‌تر شدن زندگی کارگران ساختمانی و وجود تورم افسارگسیخته بالای ۵۰ درصد در کشور و به همراه عدم اهتمام دولت، باعث به وجود آمدن شرایطی از قبیل بیکاری و بحران معیشت شده است و دستمزدهای کنونی فقط و فقط برای زنده ماندن است نه زندگی کردن و اینکه کارگران و خانواده کارگران با این دستمزدهای ناچیز از همه‌ی خدمات از قبیل ورزشی، رفاهی و آموزشی محروم هستند.

او افزود: به همین دلیل، طرح تعیین دستمزدها در صنعت ساختمان به صورت استانی مطرح شد تا دستمزد ثابت استانی برای کارگران ساختمانی تعیین شود.

صدیقی با بیان اینکه مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در جلسه حضور داشت، افزود: در این نشست سوالات و دغدغه‌های اعضا به مدیرکل مطرح شد و انجمن‌های صنفی خواستار اقداماتی فوری در جهت رفع مشکلات کارگران ساختماتی و انتقال این مشکلات به وزارت شدند.

به گفته‌ی وی، مقرر شد دومین جلسه کارگروه رفع مشکلات کارگران ساختمانی استان در استانداری برگزار شده و دستمزدهای استانی با نظارت انجمن‌ها در کارگروه مربوطه مصوب شوند.

همچنین قرار شد مشکلات کارگران ساختمانی که عازم کردستان عراق هستند در جلسه‌ی مشترک استانداری و اداره کار و انجمن‌ها پیگیری شود.

صدیقی افزود: در نهایت بیان شد که انجمن‌های صنفی و کارگران ساختمانی از تجاوز سرمایه‌داران به دستمزد و نان سفره‌هایشان خسته‌اند و خواهان دنیای آزاد و برابر و مرفه و زندگی مناسب برای خود و خانواده‌هایشان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز