خبرگزاری کار ایران

در جمع کارگران و خانواده‌های آنها مطرح شد:

حاصل فعالیت‌های سلبریتی‌ها در کشوری که ۳ دهک درگیر فقر مطلق دارد، چیست؟ / فقر با سرعت در خانه‌های کارگران لانه می‌کند/ اگر انتخابات را از دست بدهیم، مجلس را از دست می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۴۵۱

گردهمایی اعضای خانه کارگر غرب تهران، عصر روز گذشته (شنبه، ۲۶ بهمن) در محل خانه‌ کارگر غرب، واقع در منطقه تهرانسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر قربانی (دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران) با اشاره به اهمیت روشن شدن ذهن خانوارهای کارگری در برابر هجمه‌‌هایی فرهنگی و سیاسی، گفت: کارگران و خانواده‌‌های آنها باید متوجه باشند که برخی از کسانی به نام «سلبریتی» سیاسی و فرهنگی یا هر دو در فضای مجازی به ترویج سبک زندگی خود می‌پردازند، خیر آنها را نمی‌خواند و مروج نوعی لاابالیگری هستند. 

وی افزود: این به اصطلاح‌ ستاره‌های فرهنگِ پاپ (فرهنگ روز) که بر موج عوام فریبی سوار شده‌اند، پیش از انتخابات از آریشگاه‌های آنچنانی و رستوران‌هایی که در آنها غذاهای رنگارنگ می‌خورند، در فضای مجازی عکس می‌گذارند و در ایام انتخابات پرچم ایران را به دست می‌گیرند، کنار چند کارگر شهرداری یا مردم عادی که به نان شب محتاج هستند، می‌ایستند و با آنها سلفی می‌گیرند. 

قربانی، ادامه داد: اینها باری به هر جهت هستند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و فضای فرهنگی کشور را مسموم می‌کنند؛ متاسفانه برخی فریب راه رفتن آنها بر فرش قرمز و زرق و برق لباس‌های آنها را می‌خورند؛ بی‌آنکه از خود بپرسند، این سلبریتی‌‌ها از چه محل ارتزاق می‌کنند و شریک چه کسانی هستند؟ 

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه، در حالی امروز سفره‌‌های کارگران و حساب‌هایشان خالی است که سلبریتی‌های به اصطلاح میهن پرست، آویزهای طلا بر گردن و بدنشان می‌اندازند، افزود: فقر فرهنگی درست در جایی شکل می‌گیرد که یک جوان بیکار فکر می‌کند، ثروت نامشروع و آلوده به قدرت این افراد، می‌تواند منشاء خیر و راه‌اندازی صدها شغل برای سایر جوانان باشد؛ درحالیکه درآمدهای بادآورده برخی از این به اصطلاح خاک صحنه خوردگان، روانه حساب‌های بانکی‌شان در کانادا و کشورهای اروپایی می‌شود. 

قربانی افزود: در حالی بانک‌های خارجی حساب‌های دانشجویان کم بضاعت ایرانی را به راحتی آب خوردن می‌بندند که برخی سلبریتی‌ها چندین حساب در این بانک‌ها دارند و جزء مشتریان تراز اول با بیشترین تراکنش‌های بانکی محسوب می‌شوند. دولت‌های خارجی نگران پول‌شویی از طریق حساب‌های بانکی آنها نیستند؛ اما به چشم برهم زدنی، حساب بانکی دانشجویان و ایرانی‌هایی که به خاطر بیکاری برای کارگری و... به این کشورها مهاجرت کرده‌اند را می‌بندند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، افزود: در این کشورها، قوانین ضدپول شویی شامل حال یک کارگر، یک دانشجو و... می‌شود اما شامل حال این آقایان و خانم‌های بالانشین نمی‌شود! حال آیا رواست که فکر کنیم این جماعت فقط ذره‌ای گرسنگی و فقر طبقه‌ی کارگر را درک می‌کنند و موضع گیری‌هایشان در قبال مسائل اجتماعی و سیاسی از سر میهن پرستی است؟ ما نباید گول پرچم‌ها و خواندن سرود «ای ایران» آنها را بخوریم؛ بلکه باید از آنها بپرسم حاصل فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شما در کشوری که ۳ دهک درگیر فقر مطلق و ۴ دهک درگیر فقر نسبی دارد، چیست؟ 

وی افزود: همچنین باید از آنها بپرسیم که چه خاصیتی برای فرهنگ عمومی دارید که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به دنبال معاف کردن فعالیت‌های فرهنگی‌تان از پرداخت مالیات بود؟!  البته برخی از آنها جز عوام فریبی بیشتر و بیان این جمله پوسیده که «ما متعلق به همه‌ی مردم هستیم.» حرف دیگری دارند؟ بنابراین باید از خواب غفلت بیدار شویم و رویاهای خود را در وجود امثال «واماندگان» تعبیر نکنیم. 

قربانی تصریح کرد: امروز کارگران به یک محرک سیاسی و اجتماعی قوی و دارای پشتوانه نیاز دارند تا بتوانند از عوام فریبی راست و چپ سیاسی و هنری عبور کنند و برای خود تصمیم‌گیری کنند. شرکت در انتخابات برای حمایت از کاندیدهای واقعی جامعه‌ی کارگری و برائت جستن از عوام‌فریبان نه آخرین قدم که اولین قدم برای رهایی و حاکمیت بر سرنوشت خود است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران، افزود: اگر امروز منفعل عمل کنیم و عبور از عوام فریبی را انتخاب نکنیم، فردا دوباره همین آش است و همین کاسه؛ البته شرایط برای ما ایده‌آل نیست چراکه فضای سیاسی کشور بسته است و از آن‌طرف تحریم‌ها کمر اقتصاد را خم کرده‌اند؛ تا جایی که فقر با سرعت در خانه‌های کارگران لانه می‌کند و رکود طولانی مدت که با تورم دو رقمی مزین شده، اشتغال کارگران را نابود کرده است. 

وی تصریح کرد: بنابراین از یک شرایط بحرانی و انتخاب کردن در شرایط بحرانی و نه طبیعی سخن می‌گوییم. حال اگر فضایی که صرفا در هنگام انتخابات برای انتخاب‌ کردن در اختیارمان می‌گذارند را از دست بدهیم به شدت مهجور خواهیم شد. ما مجلس را از دست می‌دهیم و همین ۴ نماینده کارگر را هم دیگر در مجلس نخواهیم داشت؛ درحالیکه برای تشکیل یک سد علیه مخالفان قانون کار و تامین اجتماعی و مدافعان به یغما بردن سازمان تامین اجتماعی، حداقل به یک سوم صندلی‌های مجلس نیازمندیم. 

گفتنی است که در این گردهمایی مواضع تشکیلاتی خانه کارگر و برنامه‌های آموزشی آن برای اعضای خانه کارگر غرب تهران تشریح شد و جوایزی هم به حضار اعطا شد.  

حاصل فعالیت‌های سلبریتی‌ها در کشوری که ۳ دهک درگیر فقر مطلق دارد، چیست؟ / فقر با سرعت در خانه‌های کارگران لانه می‌کند/ اگر انتخابات را از دست بدهیم، مجلس را از دست می‌دهیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز