خبرگزاری کار ایران

ساعی در دیدار با اعضای خانه کارگر اسلامشهر:

در مجلس دهم تلاش کردیم تا راه جوانان برای تصدی پست‌های مدیریتی هموار شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۹۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: درباره مشکلات مباحث روابط کار از جمله قراردادهای موقت و سفید امضا، سخت و زیان‌آوری نیز همواره در مجلس برای کارگران تلاش کردیم که البته گاهی با مخالفت دیگر نمایندگان نیز مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا ساعی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در دیدار با اعضای خانه کارگر اسلامشهر با تاکید بر تلاش‌های فراکسیون کارگری مجلس برای پیگیری حقوق کارگران، اظهار داشت: خوشبختانه در فراکسیون کارگری مجلس این توفیق را داشتیم که مطالبات کارگران را پیگیری کنیم. ما حواس‌مان جمع بود تا طرح و لایحه‌ای به ضرر جامعه کارگری تصویب نشود و از این بابت آقای محجوب تلاش‌های زیادی انجام داد.

او با اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: ما در مجلس بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح کردیم و به نتایج خوبی نیز دست یافتیم. درباره مشکلات مباحث روابط کار از جمله قراردادهای موقت و سفید امضا، سخت و زیان‌آوری نیز همواره در مجلس برای کارگران تلاش کردیم که البته گاهی با مخالفت دیگر نمایندگان نیز مواجه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام دولت مبنی بر دستور پرداخت بخشی از بدهی‌ها به تامین اجتماعی تصریح کرد: بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی نگرانی بازنشستگان و کارگران را درباره ورشکستگی این صندوق افزایش داده بود.

ساعی با اشاره به تشکیل فراکسیون جوانان در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل این فراکسیون را باید به‌عنوان یک دستاورد تلقی کرد. وام ازدواج به جوانان و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان را باید از جمله فوابد تشکیل این فراکسیون دانست.

این نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما یک کشور با ترکیب جمعیتی جوان است و جوانان ما صاحب فکر و اندیشه هستند اما ساختار اداری کشور ما به گونه‌ای است که شرایط را به سختی برای جوانان به سختی فراهم می‌کند و جوانان برای تصدی پست‌های کلان با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس دهم حدود 17 نماینده زن حضور داشتند، تاکید کرد: بحث کارآفرینی زنان در مجلس دهم پیگیری شد و تلاش شد تا طرح جامع حرفه‌آموزی زنان پرست خانوار با بودجه مناسب هر ساله با جدیت اجرا شود. ما در این مجلس خیلی تلاش کردیم از طریق رایزنی‌ها وزیر زن داشته‌باشیم اما متاسفانه محقق نشد. البته رئیس جمهوری دستور داد تا هر وزارتخانه یک معاون زن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز