خبرگزاری کار ایران

زهرا ساعی مطرح کرد:

نباید بگذاریم افرادی که فراکسیون کارگری را راه انداختند، از مجلس بیرون بمانند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۹۵

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بچه‌هایی که پدر غیرایرانی دارند، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اکنون دیگر بچه‌هایی که پدر غیرایرانی دارند از شناسنامه محروم نبوده و قانون این موضوع با پیگیری ما تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جشن ولادت حضرت زهرا(س) با حضور زهرا ساعی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد.

زهرا ساعی در این مراسم گفت: در چهار سال گذشته تلاش‌مان بوده که در فراکسیون کارگری صدای شما باشیم. اکنون بحث همسان‌سازی قانون بازنشسته‌ها را انجام دادیم و دولت را موظف کردیم که کاری کند تا حقوق بازنشسته‌ها با کارمندان برابر باشد. وظیفه ماست که برای انجام قانون تصویب شده به دولت فشار بیاوریم و در حال انجام این کار هستیم و بر اساس این پیگیری‌ها تعدادی از مطالبات کارگران را عملی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام صنوف در مجلس نمایندگانی دارند و ما هم نماینده شما کارگران هستیم و از حقوق شما دفاع می‌کنیم. باتوجه به شرایط کنونی کشور که تحریم هستیم؛ فروش نفت پایین آمده و به نوعی کشورهای اروپایی فشار زیادی را به ما به خاطر جمهوری اسلامی بودن می‌آورند. به‌طور کل اکنون در حال گذراندن شرایط سختی هستیم.  

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم. اکنون کارگران و زحمتکشان ما با شرایط سختی مواجه هستند و ما تلاش داریم تا کاری کنیم که کارگران را راضی کنیم. مسائل خیلی زیاد است و به شخصه کارگرزاده هستم و مشکلات را لمس کرده‌ام. اما در این شرایط ما نباید بگذاریم آقای محجوب، خانم جلودارزاده، آقای بادامچی که به نوعی فراکسیون کارگری را راه انداختند، از مجلس بیرون بمانند. این افراد باید باشند تا صدای شما باشند. اکنون می‌توان با مراجعه به فضای مجازی به راحتی دید که چه نماینده‌ای چه کارهایی انجام داده و براساس آن افراد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ساعی در ادامه اظهار داشت: همچنین در فراکسیون زنان خیلی تلاش داشتیم که مشکلات را حل کنیم تا فضا برای کار خانم‌های کشور بازشود. برای زنان سرپرست خانوار، وزارت کار را ملزم به پاسخگویی کردیم و اکنون وزارت کار ملزم به بیمه کردن و پیدا کردن کار برای آنهاست. همچنین طرح‌های دیگری برای این زنان در نظر گرفته شده تا ما زنان تولیدکننده در حوزه اقتصاد داشته باشیم. علاوه بر این برای دختران جوان کارهایی را انجام دادیم. به طور کلی در بحث تصدی مدیریتی بحث مردسالاری مطرح بود ولی اکنون قانون شده که حتما باید از خانم‌های شایسته در حوزه مدیریت استفاده کنند که با جستجو در فضای مجازی می‌توانید ببینید که این کار از جمله اقدامات فراکسیون کارگری است.

وی درباره بچه‌هایی که پدر غیرایرانی دارند نیز بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اکنون دیگر بچه‌هایی که پدر غیرایرانی دارند از شناسنامه محروم نبوده و قانون این موضوع با پیگیری ما تصویب شده است.

وی همچنین در پایان درباره صحبت‌های مطرح شده درباره حقوق کارگران در سال آینده توضیح داد: شورای عالی حقوق و دستمزد با حضور نمایندگان کارگری و همچنین آقای محجوب و خانم جلودارزاده که نمایندگان کارگران در مجلس هستند، تشکیل شده و صحبت‌‌ها برای حقوق کارگران مطرح می‌شود. ما به طور کل تلاش می‌کنیم و دست بالا را می‌گیریم تا حق کارگران را تا حد ممکن داشته باشیم. البته مشکلاتی وجود دارد که بنده هم منکر آن نمی‌شوم. اما همگی در کنار هم می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز