خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

به تامین‌اجتماعی هشدار داده‌ام اگر همسان‌سازی رعایت نشود بازرسی کل کشور را آنجا مستقر می‌کنم/ نامه بازنشستگان کشوری و لشگری به رئیس قوه قضاییه/ نگرانی ۴۰۰۰ دستفروش پارکینگ پروانه از فروش مکان امرار معاش خود/ حداقل دستمزد باید ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۵۰

امروز مطالب تازه‌ای درباره بازنشستگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار مطالبی درباره بازنشستگان و دستفروشان مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز بود. همچنین در این روز گزارش‌هایی درباره دستمزد کارگران و مشاغل پنهان و  اخباری در مورد پرستاران و حکم سه فعال صنفی معلمان انتشار یافت.

 به تامین‌اجتماعی هشدار داده‌ام اگر همسان‌سازی رعایت نشود بازرسی کل کشور را آنجا مستقر می‌کنم

  «علیرضا محجوب» دبیرکل خانه کارگر به عنوان اولین سخنران گردهمایی پیشکسوتان غرب تهران، با اشاره به مشروع و قانونی بودن درخوست بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی برای اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها، گفت: بحث بر سر اجرای‌ همسان‌سازی، از ۱۲ سال پیش آغاز شد و هنوز هم به سبب اهمال در وظایف دست‌اندرکاران، نتوانستیم آن را به معنای واقعی محقق کنیم.

 نامه بازنشستگان کشوری و لشگری به رئیس قوه قضاییه

جمعی از بازنشستگان کشوری و لشگری در نامه‌‌ی خود به رئیس قوه قضاییه، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی خود شدند.

 نگرانی ۴۰۰۰ دستفروش پارکینگ پروانه از فروش مکان امرار معاش خود

دستفروشان «پاساژ پروانه» با رد ادعاهایی که در مورد اقدام «شهرداری تهران» برای مقاوم‌سازی این مکان منتشر شده، از شهرداری درخواست کردند تا در مورد فروش این مکان به مالک پلاسکو شفاف‌سازی کند.

 حداقل دستمزد باید ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شود

فرامرز توفیقی با استناد به داده‌های آماری و ارقام سازمان بین‌المللی کار، مدعی‌ست که ایرانی‌ها پایین‌ترین دستمزدها را می‌گیرند. او به مقایسه قدرت خرید کارگران در چهل سال گذشته می‌پردازد.

 دزد و پلیس‌بازی در بازار کار

اینکه افرادی در ایران کار می‌کنند، اما رفتارشان طوری است که انگار دارند کار خلافی انجام می‌دهند، پدیده عجیب و غریبی است. شرایط موجود باعث شده تعداد بالایی از شاغلان پنهانی کار کنند و مدام از بازرسان و ناظران فراری باشند.

 یک مورد کارانه و اضافه‌کاری پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پرداخت شد

کارانه و اضافه‌کاری پرستاران بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه پرداخت شد.

 تبدیل حکم زندانِ سه فعال صنفی معلمان به جریمه نقدی

در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس تعزیریِ سه عضو کانون صنفی معلمان قزوین به جریمه‌ی نقدی تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز