خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

به دنبال تصویب قانون خدمات کشوری هستیم/ دشمن بخش خصوصی نیستم بلکه مدافع حقوق کارگران هستم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۹۲۰

نماینده مردن تهران گفت: اگر قانون خدمات کشوری نیز مصوب شود یک قدم تا شکل مطلوب فاصله خواهیم داشت و امیدواریم شاهد رسیدن به وضعیت مطلوب باشیم و شاهد رسیدن حقوق بازنشستگان به یک سطح همسان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر در دانشکده علمی و کاربردی خانه کارگر برگزار شد، گفت: از همه شما تشکر می‌کنم که در این جشن حاضر شدید و این روز را به همه مادران و زنان تبریک می‌گویم.

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امیدواریم کاری که درباره همسان‌سازی کمیسیون ما آغاز کرده و تامین اجتماعی آن را پذیرفته است را به خوبی پیش ببریم. دولت تاکنون ۵ هزار میلیارد تومان تامین اموال کرده و اگرچه که قرار این بود با تامین ۲۵ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تامین و کار شروع شود، اما اینکه دولت شروع کرده خود نشان می‌دهد که دولت تلاش خود را آغاز کرده است.

محجوب تصریح کرد: امیدواریم بتوانند همه ۵۰ هزار میلیارد تومانی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده، تامین شود و مشکل بازنشستگان حل شود.

او به این نکته اشاره کرد که همسان‌سازی برای همه نیست و گفت: اگرچه که با فرمول مصوب شده همه در نظر گرفته شده‌اند، اما اصل همسان‌سازی برای بازنشستگان قدیمی است که اکنون قدرت پولی آنها بسیار پایین است. اما با توجه به اینکه همه انتظار دارند سه فرمول ارائه داده‌ام و بقیه نیز آن را تصویب کردند که هر دو طرف در آن دیده شده‌اند و امیدوارم که هرچه زودتر دولت این فرمول را اجرا کند.

دبیرکل خانه کارگر درباره مصوبه تبصره ۷ قانون کار گفت: اخیرا دولت تبصره ماده ۷ قانون کار را مصوب کرده است که یک قدم برای امنیت شغلی کارگران بود و مفهوم این آیین‌نامه این است که نمی‌شود برای یک کار موقت بیش از ۴ سال قرارداد بست و باید به سمت امنیت شغلی حرکت کرد.

محجوب گفت: از همه آنهایی که در این حرکت شرکت کردند و از دولت و به ویژه آقای ربیعی و آقای شریعتمداری تشکر می‌کنم که مسیر را هموار کردند تا یک قدم به سمت امنیت شغلی برداشته شود و معلوم شود دولت در این باب عزم این را دارد که امنیت شغلی را فراهم کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون خدمات کشوری نیز مصوب شود یک قدم تا شکل مطلوب فاصله خواهیم داشت و امیدواریم شاهد رسیدن به وضعیت مطلوب باشیم و شاهد رسیدن حقوق بازنشستگان به یک سطح همسان باشیم.

محجوب با اشاره به اینکه رسیدن به وضعیت مطلوب به سال‌ها فعالیت نیاز دارد، گفت: اگرچه که وضعیت معیشتی امروز سخت‌تر از اینهاست اما باید تلاش کنیم و کسانی را به میدان آوریم که مدافع حقوق کارگران و بازنشستگان باشند و خانه کارگر و اعضای آن مصمم باشند و باور کنند که خصوصی‌سازی این بلا را سر ما آورده است. من دشمن بخش خصوصی نیستم و علیه ثروت مردم و مالکیت مردم هم نیستم، اما ثروت و مالکیت بخش خصوصی زندگی اکثر کارگران را تحت تاثیر قرار داده است و تاکید می‌کنم که بخش خصوصی عدالت و انصاف را اگرچه ندارند، رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز