خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

من چه در مجلس باشم چه نباشم پیگیر مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته خواهم بود/ پیشکسوتان جامعه کارگری عقلای بازنشستگان تامین اجتماعی هستند از آنها انتظار راهکار داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۵۲

نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۳ برنامه ششم توسعه در مجلس درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان‌تامین اجتماعی گفت: با تحقق این مطالبه مهمترین خواسته بازنشستگان و کارگران که همان همسان‌سازی حقوق است، فراهم می‌شود.

به گزارش‌خبرگزاری ایلنا، علیرضا محجوب ظهر امروز جمعه (۲۵ بهمن ماه) در جمع بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری شهرستان اسلامشهر که در محل خانه کارگر اسلامشهر برگزار شد، اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری را عقلای بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد که باید برای حل مشکلات موجود راهکار پیدا کنند.

وی با یادآوری اینکه بازنشستگان سال‌هاست در انتظار وصول مطالبات خود هستند، گفت: ما از پیشکسوتان جامعه کارگری انتظار پیگیری مطالبات بازنشستگان را از نمایندگان مجلس داریم و آنها باید به مجلس کمک کنند تا به مشکلات و مطالبات بیشتری از بازنشستگان رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش بازنشستگان در جامعه، گفت: بازنشستگان به عنوان افرادی که سالیان سال برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند، اکنون صاحب تجربه و توانمندی‌های فراوانی هستند بنابراین هیچگاه نباید از توانمندی‌های بازنشستگان غافل شد.

محجوب با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان موضوع همسان‌سازی حقوق است که در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شود با ذکر پیشینه و سابقه پیگیری موضوع قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سال ۸۷ افزود: پیگیریم موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سال ۸۷ با مراجعه جمعی از بازنشستگان به مقابل ساختمان مجلس کلید خورد که بعد از گذشت ۵ سال پیگیری، آن زمان ۸ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از مالیات مردمی را برای همسان‌سازی اختصاص داده شد که سرانجام به نتیجه نرسید.

او با بیان اینکه آن روز حرکت بازنشستگان و حضور آنها در مقابل ساختمان مجلس باعث شد مجلس نسبت به  موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان واکنش نشان دهد، با اشاره به بررسی تدوین و تصویب ماده ۱۳ و۳۰ برنامه ششم توسعه در مجلس درباره تعیین تکلیف پرداخت بدهی دولت به سازمان‌تامین اجتماعی گفت: با تحقق این مطالبه مهمترین خواسته بازنشستگان و کارگران که همان همسان‌سازی حقوق است، فراهم می‌شود.

به گفته دبیرکل خانه کارگر، اعضای فراکسیون کارگری مجلس از مطالبات همه حقوق بگیران دفاع می‌کند چراکه اگر نتواند از همه دفاع کنند امکان وصول قانونی مطالبات جامعه کارگری و بازنشسته  فراهم نمی‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه همسان‌سازی، افزایش حقوق حداقل‌بگیران است و جبران حقوق سایر سطوح که به آنها ظلم شده، افزود: همه مشکلات بازنشستگان با همسان‌سازی برطرف نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمولی که کانون عالی بازنشستگان ارائه کرده، مبنای همسان‌سازی پرداخت بدهی تامین اجتماعی از سوی دولت است. بدین ترتیب با ۵۰ هزار میلیاردی که دولت قرار است بابت بدهی خود پرداخت کند همسان‌سازی را اجرا می‌کنیم که حدود ۲۵ هزار میلیارد آن قطعی شده  و بر اساس شنیده‌ها ۵ میلیارد آن واریز شده است.

در ادامه محجوب با اشاره به جایگاه بازنشستگان در اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: شما اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری عقلای بازنشستگان تامین اجتماعی هستید برای همین از شما انتظار داریم به جای تکرار بیان مشکلات برای آنها راهکار پیدا کنید.

نمایند مردم تهران با تاکید بر اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه بیمه‌شدگان است، با اشاره به موضوع برون‌سپاری درمان سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. می‌توان گفت این طرح کاسبی جدید پزشکان است که ما مخالفت خود را از اجرای این طرح هم در مجلس و هم در دولت اعلام کرده‌ایم.

محجوب همچنین اظهار داشت: شما بازنشستگان در صف مقدم درمان تامین اجتماعی هستید و به عنوان پیشکسوت نگذارید بابت درمان پولی از جیب شما خارج کنند.

محجوب در پایان با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان به وظایف قانونی خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: من چه در مجلس یازدهم باشم وچه نباشم پیگیر مطالبات کارگران و بازنشستگان خواهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز