خبرگزاری کار ایران

فتح الله بیات:

کارگران اگر 100 نماینده هم به مجلس بفرستند کم است/ افزایش 70 درصدی حقوق هم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۷۸

دبیر خانه کارگر شرق تهران با بیان اینکه کارگران به عنوان بزرگترین قشر جامعه باید همه جا نماینده داشته باشند تا حق‌شان را بگیرند، گفت: ما حتی اگر 100 نماینده هم در مجلس داشته باشیم به نسبت جمعیت‌مان کم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله بیات در جمع کارگران در خانه کارگر شرق تهران با بیان اینکه 52 درصد جمعیت کشور را کارگران و خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهند، گفت: بر این اساس جامعه کارگری حتی می‌تواند رئیس‌جمهور انتخاب کند، اما اکنون شرایط ما به گونه‌ای است که برای حفظ چند نماینده کارگری مجلس دغدغه داریم.

او عنوان کرد: به واسطه تحریم‌ها و سوءمدیریت‌ها اکنون کارگران در وضعیتی هستند که اگر 70 درصد به حقوق‌ها اضافه شود بازهم کفاف زندگی ما را نمی‌دهد. در این شرایط چطور افرادی از افزایش 15 درصدی حقوق حرف می‌زنند؟

دبیر خانه کارگر شرق تهران با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما ابتدا باید داشته‌هایمان را حفظ کنیم، یعنی نمایندگان کارگری را که اکنون در مجلس هستند مجددا به مجلس بفرستیم. اگر در مجلس نماینده نداشته باشیم خیلی چیزها را از دست می‌دهیم. قوانین ضد کارگری تصویب می‌کنند و بعد از تصویب تازه ما متوجه آنها می‌شویم.

او با اشاره به حضور علیرضا محجوب در مجلس به عنوان نماینده کارگران گفت: اینکه در سال‌های اخیر ما از مصوبات ضدکارگری قبل نهایی شدن مطلع شدیم و توانستیم به آنها اعتراض کنیم به دلیل داشتن نماینده در مجلس بود.

بیات ادامه داد: ما در مجلس یازدهم نمایندگانی مثل آقای محجوب می‌خواهیم که وقتی به آنها نیاز داریم، باشند و دغدغه‌های کارگران را دنبال کنند.

او با اشاره به جریان‌های ضدکارگری در کشور عنوان کرد: برای مثال وقتی سعید مرتضوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد، دیدیم که چگونه برای حراج اموال و املاک این سازمان خیز برداشتند. در آنجا این نمایندگان کارگران بودند که با مطرح کردن بحث تحقیق و تفحص تخلفات را آشکار کردند و جلوی آن را گرفتند.

دبیر خانه کارگر شرق تهران با بیان اینکه کارگران به عنوان بزرگترین قشر جامعه باید همه جا نماینده داشته باشند تا حق‌شان را بگیرند، گفت: ما حتی اگر 100 نماینده هم در مجلس داشته باشیم به نسبت جمعیت‌مان کم است.

او ادامه داد: اگر در هیات مدیره تامین اجتماعی نماینده داشته باشیم دیگر چشم طمع به این سازمان نخواهند داشت و وضعیت اینطور نخواهد بود که در حالی که کارگران از پس هزینه 100 هزار تومانی داروی خود برنمی‌آیند، پزشکان حقوق نجومی بگیرند.

بیات با بیان اینکه اگر همه نمایندگان مجلس احساس مسئولیت می‌کردند و وظیفه خود را به درستی انجام می‌دادند وضعیت کار و کارگر به این شکل نبود، گفت: الان در بسیاری از شهرک‌های صنعتی، بنگاه‌های تولیدی با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند. بخشی از این مشکل ناشی از تحریم است، اما بخش مهمی از آن به دلیل سوءمدیریت‌هاست. باید با انتخاب افراد شایسته و فرستادن آنها به مجلس جلو این سوءمدیریت‌ها گرفته شود.

او تاکید کرد: امروز وضعیت جامعه کارگری و بازنشستگان وضعیت خوبی نیست. باید به کسانی رای داد که کارآمد باشند و دغدغه کارگران را داشته باشند. کسانی که رای ما را می‌گیرند و پشت سرشان را هم نگاه نمی‌کنند به درد ما نمی‌خورند.

دبیر خانه کارگر شرق تهران با اشاره به اصلاح تبصره یک ماده 7 قانون کار بعد از 28 سال، گفت: گام بعدی ما اصلاح تبصره دو ماده 7 و سر و سامان بخشیدن به وضعیت قراردادهای کار است. امروز نیروی کار در سطوح مختلف امنیت شغلی ندارد و این مهم نیازمند اصلاحاتی است که از طریق حضور نمایندگان کارگری در مجلس محقق می‌شود.

او بیان کرد: ما ابتدا باید تلاش کنیم نمایندگان خود را به مجلس بفرستیم و بعد از آن مطالبه گری کرده و حق خود را بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز