خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس:

وضعیت زنان در 40 سال اخیر بهتر از قبل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۷۱۴

زهرا ساعی گفت: من بر این باور هستم که مثلث سه‌جانبه‌گرایی دولت، کارفرما و کارگر باید با یکدیگر هماهنگ باشد. ما در کمیسیون اجتماعی تلاش کردیم که این ارتباط و همگرایی ایجاد شود و توفیقات خوبی را نیز داشتیم اما متاسفانه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا (س) که خانه کارگر آن را برگزار کرد، زهرا ساعی (نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی) با تبریک این مناسبت گفت: دغدغه ما در مجلس دهم این بود که در کنار پرداختن به سایر مشکلات کشور موضوعات کارگری را به صورت ویژه‌ای دنبال کنیم. مشکلات ارزی‌، فروش نفت و تحریم‌ها باعث به وجود آمدن شرایط ویژه‌ای برای کشور شد.

عضو خانه کارگر تبریز ادامه داد: ما تجربه 8 سال جنگ تحمیلی را داشتیم که در آن دشمن و جبهه مشخص بوده است. من یادم هست که چقدر خانواده‌ها در آن زمان در مضیقه بودند اما همدلی خاصی در بین مردم وجود داشت به خصوص اقشار کارگر که یکدل و همصدا با مسوولین چرخ‌های اقتصاد کشور را می‌چرخاندند.

وی ادامه داد: از دهه 70 که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد ما وارد جنگ نرم با آمریکا شدیم که امروز آثار آن را مشاهده می‌کنیم. هم‌اکنون جنگ اقتصادی تمام عیاری را پشت سر می‌گذاریم و دنیا در مقابل ما بسیج شده است. ما طرفدار مذاکره هستیم و می‌خواهیم با دنیا تعامل کنیم و تجارت داشته باشیم اما آمریکا کشورهای دیگر را تحت فشار قرار می‌دهد و آنها را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به سفر هیات پارلمانی اروپا به ایران گفت: ما این موارد را به نمایندگان پارلمان اروپا اعلام کردیم اما آنها خیلی رک و سریع گفتند بزرگترین سهامدار کارخانه ما آمریکایی‌ها هستند و ما اگر بخواهیم با شما کار کنیم جریمه خواهیم شد.

وی ادامه داد: مسوولین در حال تلاش هستند اما فروش نفت و درآمدها بسیار کاهش یافته اما چیزی که می‌تواند جلوی آن را بگیرد همدلی بین مردم است. سفره‌های کارگران کوچکتر شده من جزو اولین افرادی بودم که بحث حقوق چهار میلیونی را مطرح کردم که به همین علت مورد عتاب بسیاری از آقایان قرار گرفتم. من بر این باور هستم که مثلث سه‌جانبه‌گرایی دولت، کارفرما و کارگر باید با یکدیگر هماهنگ باشد. ما در کمیسیون اجتماعی تلاش کردیم که این ارتباط و همگرایی ایجاد شود و توفیقات خوبی را نیز داشتیم اما متاسفانه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت فراکسیون زنان در مجلس دهم گفت: من به عنوان یکی از 17 نماینده زن مجلس دهم تلاش کردم که حقوق زنان را حفظ کنم که در این امر دستاوردهایی داشتیم اما نگاه‌های سنتی و فقر فرهنگی که از قبل حاکم شده بود جلوی بسیاری از مطالبات زنان را گرفت. من بر این عقیده هستم که زن شیعه مسلمان نباید ساختارشکنانه رفتار کند و باید در فضای مناسب مطالبات خود را مطرح کنیم. ما نباید این را از یاد ببریم که وضعیت زنان در این 40 سال نسبت به دوران پهلوی بسیار بهتر شده است. ما امروز زنان کارآفرینی داریم که در عرصه‌های مختلف فعال هستند. امروز یک زن علاوه بر اینکه فعال سیاسی و اجتماعی است در خانه نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش ما در فراکسیون زنان این بود که محاسبه کار در خانه عملیاتی شود. خانه‌دار بودن یک افتخار است و در کشورهای پیشرفته برای این دسته از خانم‌ها امتیازات ویژه‌ای قائل می‌شود. در بسیاری از حوزه‌ها مانند آموزش و بهداشت در حوزه زنان ما به جامعه آرمانی نزدیک شدیم اما نیاز دارد که در سایر حوزه‌ها بیشتر فعالیت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز