خبرگزاری کار ایران

سهیلا جلودارزاده:

نیاز به مجلسی داریم که به رفاه کارگران توجه کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۲۲۱

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از هر زمان نیاز به مجلسی داریم که باید برای رفاه و راحتی کارگران و برقراری عدالت تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایلناُ سهیلا جلودار زاده (نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی) در مراسم دهه فجر در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر اظهار داشت: در سال‌های اخیر اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشتیم که با زندگی کارگران ارتباط مستقیم داشت. از مشکلات کارگری تا بحث دستمزدها همه دغدغه مهم جامعه بود.

وی افزود: چهل سال از ابتدای انقلاب می‌گذرد و مشکلات کارگران افزایش یافته است درحالیکه در طول سال‌های جنگ با وجود اقتصاد جنگ؛ خانواده‌ها از شرایط عادلانه‌ای برخوردار بودند‌. به همین دلیل نیز مردم جوانانشان را به جنگ می‌فرستادند.  

جلودارزاده با اشاره به اینکه در سال‌های بعد با بی‌عدالتی حقوق کارگران ضایع شد، تصریح کرد: زمانی که بحث گرانی بنزین مطرح شد، مجلس در جریان آن نبود و کاملاً هم مخالف آن بود. من ظهر روز گرانی بنزین در خانه کارگر شهر ری موضوع را شنیدم اما فکرش را نمی‌کردم، چون مجلس به بحث گرانی بنزین رای منفی داده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از اعضای خانه کارگر کسانی بودند که ردصلاحیت شدند اما آیا ما باید انتخابات را تحریم کنیم؟ در این شرایط این تمثیل را باید مطرح کرد که آیا وقتی در خانه‌ای مشکل پیش می‌آید، قهر می‌کنید؟ صندوق تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران آینده کارگران است.

او ادامه داد: رفاه برای ملت اهمیت ویژه‌ای دارد. امروز بیش از هر زمان نیاز به مجلسی داریم که باید برای رفاه و راحتی کارگران و برقراری عدالت تلاش کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم شاهد مصوباتی علیه کارگران خواهیم بود. نمونه آن در گذشته نیز وجود داشته است. از روز اول که برنامه ششم را نوشتیم می‌خواستند تامین اجتماعی را زیر نظر بهداشت و درمان ببرند. تنها جایی که گردش مالی قطعی و نقدی دارد.

وی با اشاره به اینکه ما باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: ما نمی‌خواهیم به زور حق خودمان را بگیریم. جمهوری آوردیم که بتوانیم حرف بزنیم اما ایستادگی ما اهمیت زیادی دارد. اگر کارگران هپکو و هفت‌تپه ایستادگی نمی‌کردند، کارخانه‌ها به نابودی کشیده می‌شد. نظام ما جمهوری است و ما رای می‌دهیم تا فضا را تغییر بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو مانع بزرگ ما زراندوزان داخلی و غارتگران خارجی هستند. کشورهای دیگر دوست ما نیستند، ما باید حواس‌مان جمع باشد و روابط عادلانه با دنیا داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز