خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک ایران و قطر مطرح شد؛

تسهیل صدور و تمدید مجوز کار برای نیروی کار ایرانی در قطر

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۸۳

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری سومین نشست کمیته مشترک وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت توسعه اداری، کار و امور اجتماعی دولت قطر در دوحه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین شهریور گفت: در این نشست طرفین ضمن توافق برای گسترش مناسبات دوجانبه در حوزه‌های تبادل نیروی کار ماهر و متخصص، روابط کار و سیاستگذاری بازار کار، بر وجود اراده عملی برای ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کردند.

او افزود: تسهیل صدور و تمدید مجوز کار برای نیروی کار ایرانی، ارسال فهرست کارگران ایرانی به صورت سالانه و به شکل ادواری برای طرف ایرانی، تبادل فهرست‌های موسسات کاریابی مورد تایید و تسهیل ارتباط کاریابی‌های دو کشور بخش دیگری از توافقات انجام شده از سوی کمیته مشترک است.

شهریور افزود: در این نشست طرفین بر اهتمام عملی در اجرایی شدن مفاد یادداشت تفاهم همکاری منعقده و پروتکل الحاقی تاکید و به منظور پیگیری و اجرایی کردن اسناد همکاری نسبت به تعیین رابط اقدام کردند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بازرسی کار و آگاهی در مورد هیات‌های حل اختلافات کارگری و کارفرمایی و همکاری و حمایت هرچه بیشتر از مواضع یکدیگر در سازمان بین‌المللی کار نیز مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

او یاد آور شد: به موجب تصمیم کمیته مشترک، مقرر شد برنامه اقدام مشترک همکاری بین دو وزارتخانه تدوین و  در سال ۲۰۲۰ میلادی در تهران یا دوحه توسط وزرای دو کشور به امضا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز