خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کاهش بهره‌وری از عوامل عدم توسعه یافتگی لرستان است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۶۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ‌بیان اینکه کاهش بهره‌وری در بخش تولید و عدم استفاده درست از سرمایه‌های فیزیکی از عوامل عدم توسعه یافتگی لرستان است، گفت: برای رفع مشکلات استان در زمینه‌های مختلف باید نگاه مدیران تغییر کند.

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان لرستان افزود: لرستان زخم کهنه‌ای در عدم توسعه یافتگی دارد که بخشی از آن مربوط به عدم سرمایه‌گذاری بوده و بخش دیگری از آن مربوط به کاهش بهره وری در بخش تولید اعم از کشاورزی، صنعتی و خدمات است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان لرستان در بحث استفاده از سرمایه‌های فیزیکی از بهره‌وری خوبی بهره مند نیستیم، عنوان کرد: باید اقدام اساسی صورت بگیرید و کارگروه یا کمیته‌ای برای رفع این مشکل تشکیل شود.  

 وجود هزار و ۳۰۰ واحد مشکل دار در کشور

شاکرمی با بیان اینکه در کشور هزار و ۳۰۰ واحد مشکل دار در آستانه بحران داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۳۸ واحد در لرستان قرار دارد و استان لرستان از نظر تعداد واحدهای مشکل دار در جایگاه بیست و ششم قرار دارد.

او بیان کرد: حدود ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در این واحدها مشغول هستند که بین دو تا سه ماه و برخی تا پنج ماه حقوقی دریافت نکرده اند و با توجه به پایان سال باید در بحث حقوق معوق کارگران تصمیمات جدی صورت گیرد و حقوق کارگران  پرداخت شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید نگاه مدیران عوض شود و مدیران استان باید ریسک پذیری را بپذیرند، اظهار داشت: مدیری اگر ریسک پذیر نباشد، نمی تواند تصمیم به جا و بموقعی را بگیرد، بنابراین در رابطه با تغییر، پیشرفت و رفع مشکلات استان لرستان باید نگاه مدیران تغییر یابد.

کشاورزی لرستان به سمت کشاورزی صنعتی برود

شاکرمی با اشاره به اینکه درفروردین ماه امسال سیل آمد و در مسیر رودخانه و جاده بسیاری از زندگی مردم را خراب کرد، بیان داشت: این سیل می توانست فرصتی برای استان باشد و متاسفانه کشاورزی استان لرستان کشاورزی رودخانه ای است و باید این نگاه در استان نیز تغییر کند و کشاورزی رودخانه‌ای به سمت کشاورزی صنعتی برود.

او با بیان اینکه در ستاد تسهیل ملی تصمیم گرفتیم تمام اختیارات را به استان بدهیم و مدیران زیر نظر استاندار هر تصمیمی بگیرند، مورد تایید ستاد تسهیل خواهد بود، تأکید کرد: مدیران استان لرستان در راستای رفع مشکلات در زمینه صنعت، تولید و کشاورزی از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز