خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

بازنشستگان از عملکرد نمایندگان مجلس رضایت ندارند/ حقوق بالاتر از خط فقر، مطالبه‌ی مشترک کارگران، معلمان و بازنشستگان/ شرکت ۵۰ هزار معلم در طرح «معلم تمام وقت»/ درد دل‌های یک کشاورز مریوانی که حمایت معیشتی نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۶۳

امروز اخباری درباره بازنشستگان و معلمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبی درباره بازنشستگان، معلمان و حمایت معیشتی از مهم‌ترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود. امروز همچنین گفت‌و‌گوهایی با شهریار احمدبیگی و علیرضا فتحی منتشر شد. گزارشی درباره نابودی مسکن اجتماعی و خبری درباره کاشی جم از دیگر مطالب مهم منتشر شده در این روز بود.

 بازنشستگان از عملکرد نمایندگان مجلس رضایت ندارند

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری بازنشستگان در انتخابات پیش‌رو گفت: جامعه بازنشستگان با تغییر رویکرد و افزایش مشارکت اجتماعی و مدنی می‌تواند در تعیین سرنوشت خود موثر باشد.

 حقوق بالاتر از خط فقر، مطالبه‌ی مشترک کارگران، معلمان و بازنشستگان

ناصر آقاجری با تشریح وضعیت فعلی سرمایه‌های کارگران در تامین اجتماعی و با انتقاد از استیلای سیاست‌های نئولیبرالی گفت: تعیین حداقل مزد به شیوه‌ی عادلانه اهمیت اساسی دارد.

 شرکت ۵۰ هزار معلم در طرح «معلم تمام وقت»

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ۱۰ هزار فرهنگی در طرح معلم تمام وقت خبر داد.

 درد دل‌های یک کشاورز مریوانی که حمایت معیشتی نگرفته است

یک کشاورز مریوانی می‌گوید: گمان کنم به خاطر داشتن یک تراکتور، حمایت معیشتی به من نداده‌اند!

 دستمزد ناعادلانه و قرارداد‌های موقت انگیزه کار را پایین می‌آورند

شهریار احمدبیگی می‌گوید: وقتی دستمزد ناکافی و ناعادلانه باشد طبیعی است که انگیزه فرد پایین می‌آید و این چنین بسیاری از مولفه‌های فرهنگ کار نظیر مسئولیت‌پذیری، نظم، خلاقیت و ... تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. فرهنگ کار از مسائل سیاسی و اجتماعی و همچنین امیدی که در جامعه وجود دارد، تاثیر می‌پذیرد.

 افزایش ۱۰۰ درصدی مزد هم پاسخگوی سفره‌های خالی کارگران نیست

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: شکاف مزد از تورم به شدت عمیق شده است و هر چقدر هم میزان افزایش حداقل دستمزد سال‌ آینده نمی‌تواند، جبران‌کننده این خلاء باشد.

 از انفجار قیمت‌ها تا نسبت نامتعارف بهای مسکن به مُزد

بورژوازی مستغلات بعد از برنامه سوم توسعه با نابود کردن تعاونی‌های مسکن و بحث مسکن اجتماعی در ادامه سیاست‌های تعدیل ساختاری در ایران به پیش آمد. حال کار به جایی رسیده است که توان خرید مسکن برای بخش‌هایی از طبقه کارگر تا پایان عمر از دست رفته است.

 کاشی جم بروجرد برای احیای مجدد در دستور کار قرار گرفت

احیای فاز یک کارخانه کاشی جم طی مراسمی با حضور استاندار لرستان افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز