خبرگزاری کار ایران

۲۲ روز کار، ۸ روز استراحت غیرقانونی است/ پیمانکاری‌ها با رسمی‌ها برابرند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۹۶

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت گفت: برنامه کار اقماری نیروهای شرکت نفت اعم از رسمی، مدت موقت و پیمانکاری به صورت 2 هفته کار و 2 هفته استراحت است. یعنی ما اصلا نیروی اقماری‌ای نداریم که 22 روز کار کند و 8 روز استراحت کند.

به گزارش ایلنا، ناصر مولایی (مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت) با اشاره به برنامه کاری پرسنل شرکت نفت گفت: برنامه کاری پرسنل شرکت ملی نفت ایران اعم از رسمی، مدت موقت و پیمانکاری که نیروهای پیمانکاری طرف قرارداد شرکت نفت هستند؛ در ۳ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود. یعنی این کارمندان یا روز کار یا نوبت کار و یا طرح اقماری هستند.

وی ادامه داد: بخشی از نیروهای عملیاتی ما طرح اقماری هستند و برنامه نیروهای اقماری برای پرسنل رسمی، مدت موقت و پیمانکاری فرقی نمی‌کند، زیرا در این صورت نظم برنامه کاری از بین می رود.

مولایی اظهار داشت: مثلا اگر برنامه پرسنل رسمی ۲ هفته کار و ۲ هفته استراحت باشد و برنامه مدت موقت ۱ هفته کار و ۱ هفته استراحت و برای پیمانکاری ۲ هفته کار و ۱ هفته استراحت باشد، برنامه نظام کاری پرسنل شرکت نفت بهم می‌ریزد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت گفت: نیروی شرکت نفت فارغ از اینکه نوع به‌کارگیری‌اش چطور باشد برنامه کاری یکسانی دارد. یعنی ما نمی‌توانیم بین نیروی رسمی و پیمانکار فرق بگذاریم.

مولایی تاکید کرد: برنامه کار نیروهای اقماری شرکت نفت اعم از رسمی، مدت موقت و پیمانکاری به صورت ۲ هفته کار و ۲ هفته استراحت است. یعنی ما اصلا نیروی اقماری‌ای نداریم که ۲۲ روز کار کند و ۸ روز استراحت کند و این موضوع صحت ندارد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت گفت: ممکن است در بخش خصوصی غیر از شرکت نفت که حتی پیمانکار شرکت نفت هم نباشد؛ این مدل کار ۲۲ روز کار و ۸ روز استراحت وجود داشته باشد که آنها هم به شرکت نفت ربطی ندارد.

وی ادامه داد: در شرکت ملی نفت که عمده‌ی نیروهای اقماری ما در فلات قاره، پایانه‌ها، نفت و گاز پارس، ملی حفاری و نفت مناطق مرکزی هستند؛ این عزیزان به صورت ۲ هفته کار و ۲ هفته استراحت مشغول به کار هستند.

مولایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر موردی وجود دارد که ادعا می‌شود که به صورت ۲ هفته کار و ۲ هفته استراحت نیست و زمان کار او بیشتر و زمان استراحت او کمتر است، نام و منطقه عملیاتی ذکر شود تا همکاران ما در شرکت‌ها رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز