خبرگزاری کار ایران

واکنش انجمن حمایت از حقوق کودکان به موضع بهزیستی؛

ردِ مرز به‌جای حمایت از کودکی که مورد حمله سگ‌ها قرار گرفت!

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۸۷

انجمن حمایت از حقوق کودکان به موضع اخیر بهزیستی در مورد حمله سگ‌های ولگرد به کودکی در منطقه قوچ‌حصار شهر ری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن حمایت از حقوق کودکان در واکنش به مصاحبه اخیر بهزیستی در مورد حمله سگ‌های ولگرد به کودکی در منطقه قوچ‌حصار شهر ری، در صفحه توییتر نوشت: «بهزیستی در واکنش به زخمی شدن کودکی هفت ساله توسط سگ‌های ولگرد در منطقه قوچ حصار شهر ری، به‌جای تبیین اقدامات حمایتی از این کودک  به جابه‌جایی موضوع پرداخته و در مصاحبه خود بر نگهداری این کودک در مرکز اورژانس اجتماعی تا تعیین تکلیف خانواده او و همچنین ردِ مرز تاکید کرده است.

با توجه به اتفاقی که رخ داده، از مسئولان بهزیستی که انتظار می‌رود انسانی‌ترین نگاه را به این موضوع داشته باشند اما متاسفانه می‌بینیم که الان نه تنها همدلی‌ با آن کودک و خانواده‌اش صورت نمی‌گیرد که او را از خانواده‌اش جدا می‌کنند و تهدید به رد مرز می‌شوند. پیامدی که برای آن کودک و خانواده‌اش بدتر از حمله سگ‌ها به او خواهد بود. ای کاش بهزیستی به‌جای اینگونه برخوردها، با موضوعات اجتماعی مواجه‌ای مسولانه‌تر داشت.»

محمود علیگو (سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) در باب موضع سازمان بهزیستی پیشتر گفته بود: این خانواده به صورت غیرمجاز در کشور حضور دارند و پلیس امنیت، اداره اتباع، شهرداری در فرآیند تعیین تکلیف این خانواده دخیل هستند اما هنوز اطلاعی نداریم که در این خصوص اقدامی انجام شده است یا خیر البته حدود دو سال پیش یکبار پلیس امنیت این منطقه را پاکسازی کرده است. طبق قانون اگر یکی از والدین همراه بچه‌ها باشند باید رد مرز شوند و این کار برعهده اداره اتباع است و اداره اتباع باید وضعیت این خانواده را مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز