خبرگزاری کار ایران

توصیه یک نهاد مشورتی به دولت:

بریتانیا سطح دستمزد مهاجران ماهر را کاهش دهد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۴۹

کمیته مشورتی مهاجرت، نهاد مستقلی که به دولت بریتانیا مشورت می‌دهد، به لندن توصیه کرده است که حداقل حقوق مهاجران ماهر را از ۳۰ هزار پوند کنونی به ۲۵،۶۰۰ پوند در سال کاهش دهد.

به گزارش ایلنا، الن مانینگ، رئیس کمیته مشورتی مهاجرت می‌گوید که توصیه‌های آنها به دولت بریتانیا احتمالا می‌تواند رشد جمعیتی و رشد اقتصادی این کشور را در مقایسه با دوران عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا که آزادی رفت و آمد بین بریتانیا و اتحادیه اروپا وجود داشت، کاهش دهد چراکه توصیه ما این است که معیارهای سطح مهارت و دستمزد در پذیرش مهاجران به کار گرفته شود.

این کمیته مشورتی گفته است که اگر دولت خواستار اجرای یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز است،‌ باید راهی نیز برای کارگران ماهری که هنوز پیشنهاد کاری ندارند، باز کند.

مانینگ همچنین گفته است که پیشنهادهای این کمیته می‌تواند باعث افزایش اندکی در «تولید ناخالص داخلی سرانه» و بهره‌وری و اندکی بهبود در مالیه عمومی شود.

با اجرای این پیشنهاد اگرچه درخواست‌ها برای خدمات بهداشتی-درمانی دولتی، مدارس و مسکن اندکی کاهش می‌یابد، اما فشارها بر مراقبت‌های اجتماعی که به کارمندان کم درآمد متکی است، افزایش خواهد یافت.

این کمیته گفته است که دولت باید خیلی زود تصمیماتی در مورد سیستم مهاجرتی بریتانیا اتحاذ کند تا به شرکت‌ها فرصت کافی داده شود خود را آماده ورود به سال ۲۰۲۱ کنند.

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز جمعه، دولت در حال برنامه‌ریزی برای بزرگترین کنترل مرزی دهه‌های اخیر بریتانیاست و به اولویت داشتن مهاجرانی که از اتحادیه اروپا می‌آیند نسبت به مهاجران دیگر کشورها، پایان می‌دهد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز