خبرگزاری کار ایران

کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند دست از کار کشیدند/ نگرانی از نحوه کسر اقساط وام‌ها/ مدیرعامل: نگرانی از بیکاری بی‌مورد است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۴۰

کارگران واحد تعمیرات «پتروشیمی اروند» که حدود ۸۰۰ نفر هستند، از روز گذشته دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند که حدود ۸۰۰ نفر هستند، از روز گذشته در اعتراض به رعایت نشدن «حق تخصص در تطبیق مشاغل» دست از کار کشیده‌‌اند. 

کارگران معترض در این مورد، توضیح دادند: «طرح طبقه‌بندی مشاغل بدون حضور نماینده کارگری انجام شد و به‌درستی مدارک تحصیلی و سابقه نفرات و حق تخصص آنان در پتروشیمی اروند لحاظ نشده است؛ برای نمونه در اجرای این طرح، میان یک جوشکار یا مکانیک که کارگر فنی محسوب می‌شوند با یک کارگر خدماتی ساده فرقی در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که در دیگر شرکت‌های همجوار و زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس، نفرات فنی حق تخصص دریافت می‌کنند ولی در پتروشیمی اروند، این حق به نیروهای فنی پرداخت نشده است.»

این کارگران همچنین به کسر اقساط وام که از دو قسط به بالا متغیر بوده و همچنین کسر دو قسط بیمه تکمیلی در فیش حقوقی خود در ماه جاری، معترض بوده و خواهان تجدیدنظر در این‌باره هستند.

برخی رسانه‌های محلی روز گذشته به نقل از روابط‌ عمومی پتروشیمی اروند، کسر بیش از دو قسط وام را تکذیب کردند ولی برخی کارگران این ادعا را فاقد صداقت دانستند.

«حسن نشان‌زاده» مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند گفت: در واحد تعمیرات پتروشیمی اروند، 670 کارگر داریم که زیر نظر پیمانکار کار می‌کنند؛ آنهم با قرارداد حجمی. واگذاری کار به پیمانکار هم اینگونه است که یک مناقصه برگزار می‌کنیم و عملیات تعمیر و نگهداری را برای 2 سال به صورت حجمی به این پیمانکار واگذار می‌کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه قرارداد حجمی حتی در هنگام تغییر پیمانکار موجب بیکاری یک کارگر نشده است، گفت: هرگاه که پیمانکار تغییر کرد همین نیروها با پیمانکار بعدی شروع به کار می‌کنند؛ بنابراین نگرانی از بیکاری و موارد دیگر به دنبال انعقاد قراردادهای حجمی بی‌مورد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز