خبرگزاری کار ایران

تعدیل تعدادی از مهمانداران شرکت« راه‌آهن رجاء» با تغییر پیمانکار/ روابط عمومی: اجازه دخالت نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۲۳

۲۰ نفر از مهمانداران شاغل در شرکت راه‌آهن رجاء که تحت مسئولیت یکی از شرکت حمل و نقل ریلی مشغول کار بودند، با ورود پیمانکار جدید بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از مهمانداران شرکت راه آهن رجاء با اعلام خبر تعدیل برخی همکاران خود در یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی این مجموعه گفتند: مهمانداران تعدیل شده در روزهای گذشته همزمان با ورود پیمانکار جدید بیکار شده‌اند.

گفته می‌شود؛ میانگین سابقه این کارگران ۵ تا ۱۰ سال است و آنها به بهانه تاهل و دریافت حق عائله‌مندی و اولاد بیکار شده‌اند.

یکی از مهمانداران در این زمینه به ایلنا گفت: برخی مهمانداران بعد از اتمام قراردادهای کارشان در راستای اجرای سیاست کاهش هزینه از سوی پیمانکار جدید تعدیل شده‌اند.

به گفته وی، کارفرمای شرکت پیمانکاری می‌گوید برای کاهش هزینه‌های جاری ناچاریم از مهمانداران مجرد که هزینه‌های کمتر و حقوق کمتری به نسبت متاهلین دریافت می‌کنند، استفاده کنیم.

به ادعای این مهماندار، مسئولان راه‌آهن رجای مشهد مدعی هستند که مسئولیتی در قبال کارگران پیمانی ندارند به همین دلیل جدا از تعدیل، آنها پیگیر مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز نیستند.

دلخوش (مدیر روابط عمومی شرکت رجای مشهد) در تشریح مشکلات ۲۰ مهماندار تعدیل شده شرکت توسعه‌گستر بینالود گفته است: مهماندارانی که تعدیل شده‌اند تحت مسئولیت یک شرکت تامین‌کننده نیروی انسانی کار می‌کردند که همزمان با تغییر پیمانکار بیکار شده‌اند و به لحاظ حقوقی ما حق دخالت در کار پیمانکاران بخش خصوصی را نداریم.

او گفت: شرکت توسعه گستر بینالود از پیمانکاران سابق رجاء است که بعد از اتمام قرارداد کاری خود، نیروی کار تحت مسئولیت خود را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده است. در عین حال پیمانکار جدید هیچ مسئولیتی در قبال کارگران شرکت قبلی ندارد.

به گفته وی، شرکت راه‌آهن رجای مشهد تمام تلاش خود را برای  پیگیری وضعیت اشتغال این تعداد مهمانداران به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز