خبرگزاری کار ایران

بابایی:

معاینات قبل از استخدام نیروی کار اهمیت بسزایی دارد/ در صورت قصور کارفرما باید جریمه پراخت کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۴۲

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: معاینات قبل از استخدام اهمیت بسزایی دارد و کارفرمایان بایستی آن را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدصادق بابایی در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل و معاون درمان، پزشک معتمد طب کار و کارشناس بهداشت حرفه‌ای در خصوص اجرای صحیح ضوابط مقرر در ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی و بررسی پرونده‌های بیمه‌شدگان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تعامل و همکاری با کارفرمایان در جهت رعایت حقوق قانونی آنان و بیمه‌شدگان، کارفرمایان باید به معاینات قبل از استخدام توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی گفت: کارفرمایان در جهت اطمینان از قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مرجوع و همین طور حفظ و صیانت از نیروی کار و پیشگیری از حوادث و تشدید بیماری‌ها و عوارض باید معاینات قبل از استخدام را بررسی نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف از معاینات مورد اشاره، ارزیابی توانائی انجام کار مرجوعی افراد قبل از بکارگماری است، ضرورت دارد معاینات، قبل از به‌کارگیری و یا حداکثر ظرف یک سال اول اشتغال فرد در کارگاه تعیین تکلیف شود.

بابایی اظهار داشت: در صورت فوت و یا از کار افتادگی فرد، شعبه موظف است پرونده را بررسی نماید و در صورت نداشتن معاینات قبل از استخدام یا عدم بکارگیری فرد در مشاغل غیرمتناسب و وارد شدن صدمات جسمی به کارگر، پرونده جهت تعیین تکلیف نهایی به تیم کارشناسی ماده 90 تامین اجتماعی ارجاع شده و در مورد قصور صورت گرفته و یا پرداخت جریمه توسط کارفرما تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز