خبرگزاری کار ایران

دهدشتی:

انجام اصلاحات پارامتریک در تامین اجتماعی ضروری است/ مصارف سازمان ماهیانه ۹۶۰۰ میلیارد تومان است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۶۴

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: بخش عمده منابع سازمان تامین اجتماعی متکی به منابعی است که از کارفرمایان دریافت می‌شود و بر همین اساس دریافت نظرات این عزیزان اهمیت بالایی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عادل دهدشتی در جلسه با رئیس و اعضای کنفدراسیون صنعت ایران، گفت: تعامل مستمر با شرکای اجتماعی برای این سازمان یک توفیق و ضرورت است و همچنین وظیفه و تکلیف معاونت فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های این سازمان نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه چند راهبرد اصلی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دنبال می کنیم، افزود: فعالیت‌هایی در این معاونت انجام شده است که در میان مدت و بلند مدت می‌تواند در پیشبرد اهداف این سازمان موثر باشد. دبیرخانه شرکای اجتماعی تامین اجتماعی در همین راستا تشکیل شده است.

دهدشتی اظهار داشت: اراده جدی برای تدوین و پیگیری لایحه سه جانبه گرایی در این سازمان وجود دارد و در حال حاضر لایحه سه جانبه گرایی در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصارف سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۹۶۰۰ میلیارد تومان است، گفت: در ماه جاری به تعادل منابع و مصارف می‌رسیم و منابع این سازمان نیز به حدود ۹۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از راهبردهای این معاونت، ترویج گفتمان تامین اجتماعی در جامعه است که باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشیم. ارتباط نظام مند با شرکای اجتماعی، نهادهای حاکمیتی و سازمان های غیر دولتی کشور از دیگر راهبردهای حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است.

دهدشتی با اشاره به اینکه انجام اصلاحات پارامتریک در سازمان تامین اجتماعی ضروری است تا در آینده امکان تداوم خدمت رسانی این سازمان وجود داشته باشد، افزود: همان کسانی که در سنوات گذشته پیگیر تصویب قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بودند امروز بر ضرورت اصلاح این قانون تاکید دارند.

وی گفت: بخش عمده منابع سازمان تامین اجتماعی متکی به منابعی است که از کارفرمایان دریافت می‌شود و بر همین اساس دریافت نظرات این عزیزان اهمیت بالایی دارد و در جلسات شورای تنقیح نیز نمایندگان تشکل های کارفرمایی حضور فعال دارند و به نظرات شرکای اجتماعی توجه می‌شود.

محسن خلیلی عراقی، رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران نیز در این جلسه گفت: انتظار داریم که تامین اجتماعی رفتار اصولی و مهرآمیزی نسبت به کارفرمایان و تولید کنندگان داشته باشد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: حدود ۷۰ سال است که با وزارت کار در ارتباط هستم و در حال حاضر عضو هیات امنای این سازمان هستم.

وی گفت: با ۹۰ سال سن هنوز عاشقانه کار می کنم و به تامین اجتماعی حق بیمه می دهم و بازنشسته نشده‌ام.

خلیلی عراقی تامین اجتماعی را رکن فعالیت اقتصادی و صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: کارفرمایان با مشکلات عظیم مالی روبرو هستند و تامین اجتماعی می‌تواند در این شرایط با روش‌های مختلف از کارفرمایان و تولیدکنندگان حمایت کند.

داریوش مهاجر، دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران نیز در این جلسه گفت: کارفرمایان بخش قابل توجهی از منابع سازمان تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند و نسبت به این سازمان حساسیت زیادی دارند و در کنار سازمان تامین اجتماعی هستند.

مهاجر افزود: بخش خصوصی و بویژه بخش تولید و صنعت با مشکلاتی مواجه است و انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی برای ارتقاء فعالیت‌های این بخش و حمایت از تولید از کارفرمایان حمایت کند

وی با بیان اینکه احیای شورای عالی تامین اجتماعی از خواسته‌های کارفرمایان و اعضای کنفدراسیون صنعت ایران است، گفت: زحمات زیادی برای الکترونیکی شدن خدمات سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است ولی کارفرمایان در این بخش مشکلاتی دارند که امیدواریم این مسائل حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز