خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

احتمال افزایش یارانه نقدی به ۷۵ هزار تومان/از مزد تا معیشت ۷۰ درصد فاصله است/مویه بر خرابه‌های سیل/پیگیری‌های کارگران معلول برای بازنشستگی پیش از موعد بدون پاسخ می‌ماند/اعتراض کارگران پیمانکاری چادرملو به تعدیل/سهامداری هپکو همچنان بلاتکلیف است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۰۸

امروز اخبار و مطالبی درباره یارانه و سبد معیشتی منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، علاوه بر انتشار اخبار و گزارش‌هایی درباره یارانه و سبد معیشتی، خسارات وارد شده به ساکنان سیستان و بلوچستان متعاقب سیل ۱۰ روز پیش مورد توجه قرار گرفت. گزارشی درباره بازنشستگی پیش از موعد معلولان و مطالبی درباره کارگران پتروشیمی بندر امام، کارگران پیمانکاری چادرملو و سهام‌داران هپکو از دیگر مطالب منتشر شده در سرویس کارگری ایلنا بود.

 احتمال افزایش یارانه نقدی به ۷۵ هزار تومان

عضو هیات رئیسه مجلس از احتمال پرداخت یارانه نقدی۷۵ هزار تومانی به تمامی مردم و خلق منابع جدید برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

 از مزد تا معیشت ۷۰ درصد فاصله است

براساس گزارش اخیر سازمان بین‌المللی کار، حداقل مزد سالانه در ایران ۲۱۰۰ دلار آمریکا و در پایین‌ترین سطوح قرار دارد؛ اما آیا مذاکرات مزدی امسال می‌تواند فاصله‌ی این دستمزد بسیار پایین با هزینه‌های حداقلی زندگی را ترمیم نماید؟!

 مویه بر خرابه‌های سیل

خبر این نیست که سیل آمد و رفت، خبر این است که سیل آمد و همه چیز را با خود برد. این حکایت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان است؛ حکایت کشاورزانی که سیل زمین‌هایشان را صاف کرده، انگار نه انگار روزگاری این زمین‌ها باغ موز بوده‌اند یا جالیز گوجه و هندوانه!

 بازسازی مشاغل از بین رفته و تعریف یارانه دستمزد در دستور کار

مشاور و نماینده ویژه وزیر در رسیدگی به امور سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، گفت: حجم کلی خسارت‌‌های سیل به استان سیستان و بلوچستان، سه هزار و سیصد میلیارد تومان است.

 پیگیری‌های کارگران معلول برای بازنشستگی پیش از موعد بدون پاسخ می‌ماند

مشکلات بازنشستگی کارگران معلول را باید از پیامدهای «خصوصی‌سازی‌» به حساب آورد؛ چراکه مراکز خصوصی حاضر به تمکین از قوانین دولتی مبنی بر پرداخت ۵ سال سنوات بازنشستگی نیستند. به این معنا که در بخش غیردولتی هم دولت از پرداخت ۵ سال سنوات سر باز می‌زند و هم کارفرمایان.

 کارگران بندرامام خواستار اجرای ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد شدند

کارگران پتروشیمی بندر امام خواستار تشکیل اتحادیه کارگری طبق ماده ۵۱ قانون اشتغال مناطق آزاد و تجاری و یکسان‌سازی پایه‌های حقوقی شدند.

 اعتراض کارگران پیمانکاری چادرملو به تعدیل

کارگران شرکت بهاوند باراد در معدن چادرملو در اعتراض به تعدیل تعدادی از همکاران خود تجمع صنفی برگزار کردند.

 سهامداری هپکو همچنان بلاتکلیف است

دستور پرداخت، بابت سنوات و ۴٪ سخت و زیان‌آورِ ۱۹۳ نفر از کارگران شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو و سنوات ۵۰ نفر از کارگران بازنشسته از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز