خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری سقز یک ماه حقوق و ۷ ماه اضافه‌کاری طلب‌ دارند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۱۴

درحالی‌که برخی منابع خبری از پرداخت دو ماه از معوقات مزدی کارگران شهرداری سقز خبر می‌دهند، یکی از کارگران می‌گوید: بعد از گذشت سه ماه، دو ماه از معوقات کارگران پرداخت شده و در حال حاضر ۷ ماه اضافه‌کاری و یک ماه دستمزد طلبکاریم.

یکی از کارگران مجموعه‌شهرداری سقز در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت نشدن دست‌کم ۷ ماه اضافه‌کاری  و حقوق دی ماه سال جاری خود و سایر همکارانش خبر داد.

به گفته این کارگران که به نمایندگی از سایر همکاران خود سخن می‌گفت؛ در حال حاضر حدود ۷۰۰ نفر در مجموعه شهرداری سقز مشغول کارند که دست‌کم ۷ ماه اضافه‌کاری و یک حقوق دی ماه سال جاری خود  را از کارفرما طلبکارند.

 او با بیان اینکه چندین سال است مطالبات مزدی کارگران شهرداری سقز با تاخیر پرداخت می‌شود، در ادامه گفت: آنچه دریافت کرده‌ایم مربوط به دستمزد آبان و آذر ماه سال جاری بوده که با تاخیر دو تا سه ماهه پرداخت شد.

این کارگر افزود: عدم پرداخت به موقع حقوق، مشکلات معیشتی بسیاری برای خانواده‌های کارگران شهرداری سقز به وجود آورده که غیرقابل جبران است.

به گفته وی؛ آنچه کارگران شهرداری سقز هرچند ماه یکبار به عنوان دستمزد می‌گیرند که حداقل‌های مزدی قانون است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آنها را نمی‌دهد. از طرفی حقوق کارگران تنها یکبار در سال افزایش پیدا می‌کند و آن یکبار هم به گونه‌ای تعیین می‌کنند که به هیچ وجه با هزینه‌های زندگی و نرخ تورم واقعی همخوانی ندارد.

این کارگر در خاتمه گفت: بدون شک او و سایر همکارانش باید برای دریافت مابقی معوقات مزدی خود صبر کنند با این حال از شهرداری سقز نیز انتظار می‌رود هرچه سریعتر به این وضعیت رسیدگی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز