خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کرج:

بازنشستگان و مستمری‌بگیران آموزش رایگان دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۴۵۹

همایش ارتقای سطح سواد کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر استان البرز با حضور معاون درمان، اعضای هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کرج و جمعی از بازنشستگان استان البرز در محل کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، قلی شادبخش (رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران شهرستان کرج) بیان داشت: هم اکنون با استفاده از فضا و امکانات موجود توانستیم برنامه‌های مناسبی برای بازنشستگان برگزار کنیم.

رئیس هیات مدیره کانون باز نشستگان و مستمری بگیران استان البرز اظهار داشت: در تمام دنیا و تمامی کشور‌های پیشرفته به پیشگیری بیش از درمان اهمیت می‌دهند، چرا که پیشگیری کاهش هزینه های درمانی را در پی دارد.

او افزود: امیدواریم با بهره گیری از نقطه نظرات و آموزش‌های پزشکان در خصوص تغذیه، بهداشت فردی، بیماری های دیابت، فشار خون و سایر بیماری‌هایی که سلامتی را تهدید می کنند، همسو با شعار «سالمند سالم» سلامتی خود را ارتقا دهیم.

شادبخش ادامه داد: اگر جامعه سالمند به بهداشت و درمان اهمیت دهند، سن امید به زندگی روز به روز افزایش یافته و می توانند بالای ۸۰ سالگی نیز زندگی مطلوبی داشته باشند.

او بیان داشت: بحث آموزش فقط به درمان اختصاص ندارد و به دنبال سایر جنبه های آموزشی برای بازنشستگان نیز هستیم و لذا کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان در راستای افزایش شور و نشاط این عزیزان  آموزش‌هایی از قبیل صنایع دستی، خیاطی، سنگ دوزی، قالی بافی و موارد دیگری نیز در حال اجرا دارد بطوریکه در مرکز مشکین دشت و محمد شهر بیش از ۳۰۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران آموزش رایگان این رشته ها را می‌بینند.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان البرز افزود: امیدواریم با تعامل خوب دستگاه‌های مرتبط و همکاران تمامی عزیزان بتوانیم نشاط و شادابی بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز را فراهم آوریم.

در ادامه این همایش داود موسی پور (معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز) با اشاره به وضعیت جامعه بازنشستگان کشور در سال‌های آتی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرده است با رشد ۲.۴ درصدی بازنشستگان در کشور و در مقابل رشد ۱.۷ درصدی جمعیت کشور در ۳۰سال آینده تعداد شاغلین با تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی به وضعیت سربه سری خواهد رسید.

او افزود: در سال ۱۹۹۵ سازمان بهداشت جهانی مصوب کرد که سالمندی از ۶۵ سالگی شروع شود و این سازمان اذعان می دارد سالمند سالم نیروی جدید برای توسعه جامعه است، چرا که سالمند سالم می تواند بهترین مدیر، راهنما، متفکر و مشاور باشد.

معاون درمان مدیریت درمان استان البرز افزود: پیری اجتناب ناپذیر است و چه بهتر که سالم پیر شویم و در این راه با خود مراقبتی آگاهانه، مقابله با استرس و اضطراب، افزایش اعتماد به نفس، ایجاد شوق و نشاط و اشتیاق می‌توانیم آرایه‌های خود را افزایش داده و در تداوم زندگی سالم خود موفق باشیم.

 موسی پور خاطر نشان کرد: خود مراقبتی آگاهانه که سازمان بهداشت جهانی به آن می پردازد چهار محور شامل حودمراقبتی جسمانی، خود مراقبتی روانی و عاطفی، خود مراقبتی اجتماعی و خود مراقبتی معنوی است که توجه به هر کدام این محور‌ها می‌تواند تحقق سالمند سالم را فراهم سازد و از این رو وظیفه داریم با تعامل و همکاری مناسب در جهت اجرای آموزش‌های لازم و توجه بیش از پیش به خود مراقبتی حرکت کنیم.

در ادامه این همایش رضا پاکروان ( متخصص طب سالمندی) درباره آلزایمر و فراموشی در دوران سالمندی، فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های‌استخوانی، پوکی استخوان، بیماریهای مفاصل، بیماری‌های چشمی و سایر بیماری‌های مرتبط با دوران سالمندی مطالبی را ارائه و به سوالات شرکت کنندگان در همایش پاسخ ها لازم را ارئه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز