خبرگزاری کار ایران

علی اوسط هاشمی تاکید کرد؛

لزوم بهره‌مندی از شهرک‌های صنعتی برای آموزش‌های مهارتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۵۹

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به استان خوزستان از تأسیس شعبه دوم مرکز تربیت مربی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی (رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای) در حاشیه بازدید از کشتی‌سازی اروندان، گفت: ظرف سه ماه آینده سند راهبردی مهارت خوزستان تدوین می‌شود و پس از تصویب در شورای مهارت استان، مبنای کار استان در حوزه مهارت در ابعاد مختلف خواهد بود.

وی افزود: اگر به ارتقای وزن مهارت و ارزش اجتماعی آن می‌اندیشیم باید یک استان را در کشور پایلوت این مهم قرار دهیم، خوشبختانه خوزستان این قابلیت و ظرفیت را برای توسعه  مهارت در کشور دارد.

معاون وزیر کار افزود: خوزستان ظرفیت‌های خوبی برای تأمین نیاز حوزه منابع انسانی در سطح ملی و حتی اعزام نیروی کار ماهر به کشورهای همسایه دارد. برای آموزش نیروی انسانی مورد نیاز آینده استان، با اولویت استانداردهای آموزشی، برنامه‌ریزی های کارشناسی انجام می‌شود.

به همه ظرفیت‌های استان  با تدبیر مهارتی نگاه می‌کنیم

هاشمی در ادامه گفت: سرمایه‌های بسیاری در خوزستان نهفته است ولی رشته‌ها و فعالیت‌ها نباید تحت‌الشعاع ذخایر عظیم نفتی و گازی قرار گیرد و همه نگاه‌ها نباید به سمت حوزه نفت و گاز متمرکز باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه استان خوزستان باید از ظرفیت شورای عالی مهارت بیشترین بهره‌مندی را داشته باشد، گفت: ظرفیت‌های موجود در خوزستان فرای استان و در سطح ملی است، بنابراین باید نگاه و تفکر مهارتی در همه ابعاد فنی و غیرفنی در استان داشته باشیم.

هاشمی، توسعه رفتار شهروندی در مهارت را جزو شایستگی‌های استاندارد دانست و افزود: اگر نیروی انسانی همسو با پیشرفت، نسبت به کسب رفتار توسعه‌ای خود اقدام کند، آن وقت جامعه ضمن پیشرفت و توسعه، شاهد بالندگی و به روز بودن نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه خود خواهد بود. سرمایه اجتماعی خوزستان می‌تواند ضامن و پشتوانه سرمایه ملی باشد.

وی تأکید کرد: هر طرحی که در تعارض با منافع جامعه یا سرمایه اجتماعی باشد، باید یک تهدید تلقی شود.

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خطاب به مدیران آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: مراقب باشید تا خدشه‌ای به گواهی نامه‌های مهارت وارد نشود؛زیرا  خط قرمز سازمان، صیانت از ارزش کیفی کار است و هرکسی در صدور گواهی نامه‌های مهارت،  ضوابط و اصول را زیرپا گذارد،  شایسته ماندن در نظام کاری چه در شراکت (آموزشگاه‌های آزاد) و چه در نظام اداری نیست.

وی با بیان اینکه گواهی نامه‌های  مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سرمایه ای با ارزش هستند و منزلت اجتماعی برای افراد حتی در خارج از کشور به همراه دارد، گفت: تا هفته آینده هیأت نظارت بر فعالیت آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی حرفه‌ای تشکیل و شاهد ارتقای کیفی در سطح نظارت خواهیم بود.

هاشمی از تمرکز فعالیت های آموزشی سازمان بر هفت استان کشور  با پایه نرخ پایین مهارت و بیکاری بالا خبر داد و گفت: هفت استان ساحلی نیز در کشور  داریم که تا امروز از آن‌ها غافل بودیم ولی در برنامه‌های آتی باید به توسعه مهارت دریایی در این استان‌ها توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم نگاه متفاوت به استان‌های صنعتی بیان کرد: ارتقای مهارت و اعمال حداکثری قانون، نظم دادن و ارزش‌زایی برای مهارت در استان‌های بزرگ صنعتی کشور در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دارد.

تعامل با اتاق‌های بازرگانی توسعه یابد

وی خطاب به مدیران آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: به همکاری با اتاق‌های بازرگانی ایران نگاه جدی داشته باشید زیرا هر اتاق بازرگانی یک مجتمع فنی بزرگ است.

هاشمی افزود: اگر اتاق بازرگانی، مجتمع‌هایی  را با گرایش‌ها و رشته های مختلف ایجاد و به درون بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و کشاورزی وارد کند، آن وقت موضوع مهارت را در زیرمجموعه اتاق‌های بازرگانی، توسعه می‌دهیم.

معاون وزیر  در خاتمه، با اشاره به لزوم بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های هفت منطقه آزاد کشور، گفت: در جوار شهرک‌های صنعتی نیز می توان فعالیت‌های خوبی در سطح تولیدات کارخانه‌ای انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز