خبرگزاری کار ایران

در خراسان جنوبی رخ داد؛

وقوع ۳۲ حادثه کار در ۹ ماه/حوادث منجر به فوت ۵۰ درصد افزایش داشتند

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۵۵۲

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از کاهش ۲۰ درصدی حوادث اتفاق افتاده در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی افزود:  از ابتدای سال تا پایان آذرماه تعداد ۳۲ مورد حادثه کار در استان اتفاق افتاده است که این آمار در ۹ ماهه سال گذشته ۴۰مورد گزارش شده است.

اشرفی ادامه داد: تعداد حوادث فوتی در ۹ماهه سال ۹۸، ۶ مورد بوده است و در ۹ ماهه سال گذشته ۴ مورد که متاسفانه حوادث منجر به فوت در این مدت ۵۰درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار) و بمنظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین‌نامه‌های ایمنی مرتبط ، ۳۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در سال ۹ماهه سال ۹۸ انجام گرفته است که از این تعداد ۱۸۹۹مورد بازرسی ادواری و ۱۵۱۵ مورد بازرسی موردی بوده است.

غلامرضا اشرفی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن برنامه زمانبندی بازرسی از کارگاه‌ها گنجانده شد به طوری که از مجموع بازرسی‌های انجام شده ؛ ۹۷۱ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پرخطر استان بوده است.

وی از حضور ۷۵ مسئول ایمنی در کارگاه ها و ۸ بازرس کار در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها و فعالیت ۱۱۷ هزار و ۷۰  کارگاه در سطح استان و محدودیت بازرسان کار به لحاظ بعد کمی بایستی کارگران و کارفرمایان به مقوله ایمنی در کارگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز