خبرگزاری کار ایران

مدرس خیابانی:

تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه/ دو برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۹۷۵

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد که بتوان برای تولیدکنندگان، معافیت مالیاتی برقرار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین مدرس خیابانی گفت: در برنامه‌ریزی‌های تحریمی صورت گرفته بر علیه اقتصاد ایران، دو موضوع اصلی تولید و معیشت مدنظر قرار گرفته است و دشمن تلاش کرده تا با تحت تاثیر قرار دادن این دو موضوع، کاهش تولید و بیکاری جوانان را هدف گرفته؛ در حالیکه هر بار دشمن برای جوانان و تولید و اقتصاد کشور نقشه ریزی می کند ، این نقشه‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پشتیبانی‌های مردم، نقش بر آب شده است.

وی افزود: آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در حال حاضر، میانگین افزایش تولید کالا در کشور بین هفت تا ۱۳ درصد بوده؛ اما از همه مهمتر آن است که به رغم تهدیدها و تشدید تحریم‌ها، حجم صادرات در سال جاری به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: در بخش معیشت نیز با وجود تحریم‌ها، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تأمین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود نداشته و دو برابر نیاز کشور ذخیره کالاهای اساسی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کشور ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار دارد ؛ اما هیچ نقطه از کشور، شباهتی به یک منطقه جنگ‎زده ندارد؛ این در حالی است که تلاش ها بر این است که وضعیت تولید و معیشت مردم بهبود یابد.

مدرس خیابانی سپس به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: برای حمایت از تولید داخلی، به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات هزار و ۶۰۰ کالا به کشور ممنوع شده است یکی از آنها پوشاک است که به موازات سیاستگذاری برای ممنوعیت واردات، دولت از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی تقاضا دارد تا در این بخش سرمایه گذاری کرده و تولید را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف چادر مشکی در کشور ۸۰ میلیون مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۰ میلیون مترمربع چادر تولید می‌شود که حاضریم برای سرمایه گذاران، تسهیلات ویژه قائل شویم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: ما حاضریم برای سرمایه گذاری تولید چادر مشکی در دارالعباده یزد، تسهیلات ویژه از جمله وام تبصره ۱۸ که به منظور حمایت از تولید در نظر گرفته شده، پرداخت کرده و تسهیلات دیگری از جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز