خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

تعامل با مجلس برای بهبود بودجه و اعتبارات همسان‌سازی/همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است/ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های سیستان و بلوچستان/تمامی کارگران سیل‌زده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۸۲

امروز هم مانند روز‌های قبل اظهارات تازه‌ای درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اظهار نظرات تازه‌ای درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و همچنین درباره سیل در سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز در سرویس کارگری ایلنا بود. همچنین گزارش‌هایی درباره خصوصی‌سازی، بنگاه‌های کوچک و همچنین کارگران مشاغل پروژه‌ای انتشار یافت. علاوه بر این خبر رسید که دو کارگر هپکو با قید وثیقه آزاد شدند.

 تعامل با مجلس برای بهبود بودجه و اعتبارات همسان‌سازی

محمد شریعتمداری(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با بیان اینکه در ابتدا دولت پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقدیم مجلس کرده است، افزود: قطعا کانون‌های بازنشستگی در تعامل با مجلس و نمایندگان می‌توانند روندی را طی کنند که به بهبود بودجه و اعتبارات این بخش کمک کند.

 همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران از اولویت‌های سازمان تامین اجتماعی است

عادل دهدشتی (معاون فرهنگی واجتماعی سازمان تامین اجتماعی) گفت: همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران از جمله اولویت‌های سازمان، دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های سیستان و بلوچستان

احمدعلی موهبتی (استاندار سیستان و بلوچستان) گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.

 تمامی کارگران سیل‌زده بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کریم یاوری (مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی)گفت: تمامی کارگران بیمه شده سیل‌زده مشمول قانون کار و تامین اجتماعیِ ساکن در مناطق سیل‌زده، بدون در نظر گرفتن مدت شش ماه سابقه بیمه‌پردازی، مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

 رشد ۳.۵ برابری خصوصی‌سازی در سال آینده

رشد سه و نیم برابری خصوصی‌سازی، درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از فروش اموال دولتی بدون تشریفات قانونی و همچنین بی توجهی به مطالبات کارگران واحدهای پیشتر واگذار شده، موجب نگرانی بسیار است. به راستی آیا سرنوشت محتوم نیروی کار در ایران، همیشه به قهقهرا رفتن است؟!

 طرح‌های کوتاه‌مدت و بنگاه‌های کوچک هیچ کمکی به اشتغال نکرده‌اند

علیرضا حیدری می‌گوید: شغلی که حداقل دستمزد و بیمه در مورد آن رعایت نشده باشد، شغل پایدار نیست و نمی‌توان آن را در آمار اشتغال دولت‌ها گنجاند. اما دولت‌ها اتفاقاً بیشتر از این دست مشاغل ناپایدار ایجاد می‌کنند.

 بلاتکلیفی کارگران مشاغل پروژه‌ای

امنیت شغلی نیروی کار در ایران بسیار پایین است، اما در این میان کارگران مشاغل پروژه‌ای از امنیت شغلی کمتری هم برخوردار هستند، آنقدر که می‌توان گفت در بسیاری موارد دست این کارگران به هیچ جا بند نیست.

 آزادی ۲ کارگر هپکو با قید وثیقه

۲ نفر از کارگران بازداشتی هپکو با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز