خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

بیمه اجتماعی از حقوق شهروندی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۹۹۴

استاندار تهران، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ازجمله حقوق شهروندی مردم دانست و افزود: خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ضمن اینکه به تامین آتیه این اقشار زحمت‌کش کمک می‌کند، مشوق اثرگذاری برای ماندگاری آنان در روستاها است.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با جمعی از مدیران صندوق، گفت: متاسفانه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به اندازه کافی برای جامعه هدف تبیین نشده و صندوق باید در این زمینه فعال‌تر باشد.

وی تقویت ساختار صندوق را از اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق خدمات خوبی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد و دولت پرداخت دو سوم از حق بیمه این صندوق را بر عهده دارد، باید در خصوص علل استقبال ناکافی روستاییان از عضویت در صندوق آسیب‌شناسی شود.

خدمتی ارزشمند از سوی دولت

علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در این دیدار، بیمه روستاییان را از خدمات ارزشمند دولت برای این اقشار زحمت کش دانست و بر نقش آنان در امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

وی به دهک‌های 8 گانه درآمدی صندوق اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد بیمه روستاییان برای دهک‌های چهار به بالا جذابیت ندارد و باید با افزایش سطوح درآمدی، انگیزه این افراد را برای عضویت در صندوق بالا ببریم.

افزایش عزت و اعتماد به نفس در روستاییان

اسدالله رازانی، رییس هیأت مدیره صندوق نیز در این جلسه، مهمترین دستاورد صندوق را افزایش عزت و اعتماد به نفس در روستاییان دانست و گفت: مستمری‌بگیران صندوق از دریافت این مستمری احساس افتخار می‌کنند و گاها حکم مستمری را به دیوار منازل خود نصب می‌نمایند.

وی افزود: اغلب بیمه‌شدگان صندوق از سطوح بالای درآمدی در پرداخت حق بیمه استقبال کرده‌اند و به نظر می‌رسد توانایی خوبی برای پرداخت حق بیمه و عضویت در صندوق را دارند و علاقه‌مند هستند با پرداخت حق بیمه بیشتر، در آینده از مستمری بالاتری برخوردار شوند.

تقدیر از تلاش‌های مدیریت استان تهران

معصومه پرندوار، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های مدیر صندوق در استان تهران، گفت: استان تهران از لحاظ تعداد بیمه شده کشاورز، روستایی و عشایر در سال 96 در رتبه 29 قرارداشت در حالیکه در پایان آذرماه امسال، از نظر رشد بیمه شدگان فعال به رتبه اول در کشور رسیده ایم.

وی برگزاری جلسات با روستاییان و استقرار میز خدمت را مهمترین اقدامات در راستای کسب این موفقیت دانست و قول داد زمینه همکاری بیشتر را با مدیریت صندوق در استان تهران فراهم نماید.

رشد 133 درصدی بیمه‌شدگان

مهدی ابارشی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تهران نیز در این دیدار، گزارشی از عملکرد صندوق در استان تهران ارائه کرد و گفت: علاوه بر اینکه استان تهران در رشد بیمه‌شدگان فعال رتبه اول را کسب نموده و در آذرماه امسال به نسبت آذر سال گذشته 133 درصد رشد عملکرد داشته، نرخ رشد بیمه‌شدگان استان نیز بیش از 4 برابر میانگین نرخ رشد کشور است و از این نظر نیز رتبه اول را داریم.

وی ضمن تقدیر از همکاری و تلاش‌های استاندار و مدیرکل دفتر امور روستایی، مهمترین اقدام در سال 97 را تخصیص اعتبار از منابع استان و بودجه دهیاری‌ها جهت عضویت اقشار خاص در صندوق دانست و افزود: در سال گذشته از محل این اعتبارات، حدود هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفتند و امیدواریم با حمایت استاندار محترم، این رویه استمرار یابد.

ابارشی، مهمترین اقدام استان تهران در سال 98 را استقرار میزخدمت روستایی اعلام کرد و گفت: استقرار میزهای خدمت با استقبال عمومی مواجه شده و ضمن افزایش تعداد بیمه‌شدگان، ارتقای اعتماد جامعه هدف را نیز در پی داشته است.

در پایان این نشست، به پاس تلاش‌های معصومه پرندوار مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران، لوح تقدیری توسط مدیرعامل صندوق و استاندار تهران به وی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز