خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید؛

آیا از دی ماه حقوق هر معلم ۴۰۰ هزار تومان زیاد می‌شود/حمایت‌های غیرنقدی برای کارگران افزایش یابد/ ماده ۴۱ قانون کار ملاک تعیین دستمزد است/مرگ یک معدنچی بر اثر ریزش تونل/قطره چکانی شدن بودجه بیمارستان‌های تامین اجتماعی خاری در چشم بیمه‌شدگان

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۱۷

امروز اخبار و گزارش‌هایی درباره معلمان و دستمزد کارگران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشار اخبار و گزارش‌هایی درباره معلمان و دستمزد کارگران و همچنین یک مورد حادثه کار مهم‌ترین مطالب منتشر شده امروز بود. در این روز گزارش‌هایی درباره بودجه بیمارستان‌های تامین اجتماعی و آموزش کشاورزان نیز انتشار یافت. گفت‌و‌گوهایی با رییس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت و سخنگوی هیات رئیسه مجلس دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود.

 آیا از دی ماه حقوق هر معلم ۴۰۰ هزار تومان زیاد می‌شود

معلمان می‌گویند: منتظریم رتبه‌بندی از دی ماه اجرایی شود و معوقات قبلی نیز با حقوق دی ماه پرداخت شود.

 حمایت‌های غیرنقدی برای کارگران افزایش یابد

هادی ساداتی (عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران) گفت: شرایط اقتصادی کنونی، ما را به شدت نگران تعدیل نیرو کرده است. باید با اندیشیدن تمهیداتی جلو ریزش نیرو را گرفت و به نظر می‌رسد سرراست‌ترین تمهیدی که می‌توان اندیشید، حمایت بیشتر از صاحبان کسب و کار و تولیدکنندگان است، ضمن اینکه باید کاهش قدرت خرید کارگران را نیز با حمایت‌های متنوع ازجمله حمایت‌های غیرنقدی جبران کرد.

 ماده ۴۱ قانون کار ملاک تعیین دستمزد است

فتح‌الله بیات (رئیس اتحادیه کارگردان قراردادی) با بیان اینکه حاشیه‌سازی برای تعیین حداقل دستمزد کارگران ادامه دارد، گفت: امسال نیز حقوق و دستمزد کارگران به خارج از ریل هدایت می‌شود.

 مرگ یک معدنچی بر اثر ریزش تونل

منابع کارگری در طبس در استان خراسان جنوبی، از مرگ یک معدنچی در معدن زغالسنگ سنگ «دستگران» بر اثر حادثه کار خبر دادند.

  قطره چکانی شدن بودجه بیمارستان‌های تامین اجتماعی خاری در چشم بیمه‌شدگان

سازمان تامین اجتماعی چندماهی است که قصد دارد یارانه بیمارستان‌های خود را بر اساس عملکرد آنها افزایش یا کاهش دهد اما نظر شرکای اجتماعی را جویا نشده است.

 بهبود معیشت کشاورزان با آموزش‌های تخصصی

اگر در حوزه فناوری‌ها و روش‌های کشاورزی آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شود، بهره‌وری این بخش افزایش یافته و معیشت کشاورزان نیز بهبود می‌یابد.

 اطلاعات درآمدی افراد به صورت تدوین یافته وجود ندارد

رییس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت گفت: وقتی گفته می‌شود همه مردم باید تحت پوشش بیمه سلامت باشند، باید منابع مورد نیاز آن هم فراهم شود.

 برای حقوق کارکنان دولت ردیف‌های صددرصدی تخصیص یافته

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه کنار گذاشته شده برای تامین کالاهای اساسی در سال آینده مکفی است، گفت: مجلس و دولت برای جلوگیری از عرضه آزاد کالاهای اساسی، برنامه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز