خبرگزاری کار ایران

تصویب فروش تعدادی ملک برای تأمین اعتبار پرداخت پاداش پایان‌خدمت کارکنان سازمان سنجش

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۴۴

در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیئت دولت درخصوص فروش دو فقره ملک متعلق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تأمین اعتبارات لازم به منظور پرداخت پاداش پایان‌خدمت کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور، تصمیم‌گیری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن موافقت با فروش دو قطعه زمین وزارت علوم واقع در منطقه شهریار با توجه به مازاد بودن املاک مذکور و نیز وقوع املاک یادشده در محدوده شهر با کاربری مسکونی،‌ تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی را نیز مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

درخواست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص صدور مجوز لازم برای فروش یک پلاک ثبتی متعلق به دانشگاه شهید باهنر کرمان واقع در تهران در کمیسیون، بررسی و با توجه قدمت ۵۰ ساله ملک یادشده و بلااستفاده، خالی از سکنه و متروک بودن آن و نیز عدم امکان تخریب و بازسازی آن از سوی این دانشگاه،‌ مورد موافقت قرار گرفت.

پارک علم و فناوری استان قم درخواست مستثنی شدن مجتمع مروارید از شمول ماده (۸) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به دولت ارائه نموده که به تصویب کمیسیون رسید.

نظر به گستردگی و تنوع وظایف و مأموریت‌های استانداری یزد و نیاز مبرم این مجموعه به ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، وزارت کشور، درخواست بازگشت حق استفاده از ساختمان مذکور از وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این وزارت را به دولت ارسال نموده است.

 این موضوع در کمیسیون، بررسی و مقرر شد هیئتی مرکب از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیسیون مستندسازی معاونت حقوقی رئیس جمهور و استانداری مذکور از ملک موصوف، بازدید نموده و گزارش کاملی از وضعیت املاک دانشگاه و به ویژه ملک یادشده و هم‌چنین محدوده واگذارشده مطابق مصوبه و مستحدثات واقع در این محدوده و به ویژه اینکه آیا واگذاری محدوده یادشده به دانشگاه آسیب وارد می سازد یا خیر، به کمیسیون ارائه نماید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین منابع مالی لازم جهت احداث و راه‌اندازی مرکز بهداشتی درمانی جامع در روستای بام و بهبود استاندارد خانه بهداشت روستای نوده بام شهرستان اسفراین خراسان شمالی، درخواست صدور مجوز فروش چند پلاک ثبتی واقع در این شهرستان را به دولت ارسال نموده که با توجه به ضرورت ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آن ها،‌ ضرورت احداث مرکز بهداشتی درمانی جامع در روستای بام شهرستان اسفراین و بهبود استاندارد خانه بهداشت در روستای نوده بام شهرستان مذکور، این درخواست مورد موافقت کرد.

با هدف تأمین منابع مالی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی درخواست صدور مجوز لازم جهت فروش چهار فقره از املاک سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان را به دولت ارائه نموده که مورد تصویب قرار گرفت.

سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور رفع مشکلات و موانع مرتبط با اخذ اسناد مالکیت تعدادی از ساختمان‌های دراختیار این دستگاه، درخواست اصلاح بند (۲) مصوبه ۲۵ تیر ۱۳۹۰ دولت را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده که با توجه به اینکه ساختمان‌ های مذکور همواره از سال ۱۳۸۸ در تملک و بهره‌‌برداری سازمان اداری و استخدامی بوده و بر اساس توافق‌نامه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ در اختیار این سازمان قرار گرفته لذا به منظور رفع مشکلات و موانع مرتبط با اخذ اسناد مالکیت ساختمان‌ های مذکور، این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت.

جلسه اصلی کمیسیون لوایح به ریاست علیرضا آوایی وزیر دادگستری و با حضور لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور، حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، حسن مرادی، دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت‌خانه های اطلاعات، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،  کشور، علوم، تحقیقات و فناوری و دادگستری، معاونت حقوقی رئیس جمهور، شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور روز شنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز