خبرگزاری کار ایران

شرحی کوتاه بر کتاب «هفتخوان توسعه؛ در روایت ستاری‌فر از تأمین اجتماعی»

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۰۳

«هفتخوان توسعه؛ در روایت ستاری‌فر از تأمین اجتماعی» بنا به شرط و شروط ستاری‌فر، پرسشی سهمگین را پیش کشیده و پنجه در پنجه معضلی در انداخته که بسیار گسترده، چند بعدی و ریشه‌دار است.

به گزارش ایلنا، این کتاب تاریخچه تأمین اجتماعی نیست. خاطرات محمد ستاری‌فر هم نیست. متنی مرسوم و متعارف درباره «چالش‌ها و موانع سازمان تأمین اجتماعی» هم نیست. این کتاب بنا به شرط و شروط ستاری‌فر، پرسشی سهمگین را پیش کشیده و پنجه در پنجه معضلی در انداخته که بسیار گسترده، چند بعدی و ریشه‌دار است.

کلیدواژه اصلی این کتاب «نظام تصمیم‌گیری و دستگاه دیوانسالاری کشور» است. مسأله محوری در این تلاش، «کاستی‌های آن نظام و نقصان‌های آن دستگاه» است. اما برای این منظور، دوره مدیرعاملی محمد ستاری‌فر در تأمین اجتماعی را به عنوان «شاهد و گواه» پیش کشیده است.

بنابراین، در انتظار مطالعه خاطرات به سبک رایج نباید بود، نباید به پیشواز متنی با ادبیات رایج اداری رفت و نباید بحثی در قد و قواره یک سازمان (هر چند بزرگ و فراگیر) را چشم داشت؛ چراکه نگارنده تلاش داشته تا با تمرکز بر فرایندها و یادآوری رخدادها، علل و نتایج را پیش کشیده و با پرهیز از ماندن در چارچوبهای اداری و اسارت در نام‌ها و نشان‌ها، «سمت‌و سو و جهت‌گیری اصلاح فرایندها» را پیش چشم‌ها برجسته کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز